Вінницький міський палац дітей та юнацтва ім. Л.Ратушної

Життєдайної творчості сила

  • Збільшення розміру шрифта
  • Звичайний розмір шрифта
  • Зменшити розмір шрифта
Home

Ігрова порграма "Безпечні канікули"

Електронна адреса Друкувати PDF
Пізнавально-розважальна програма для дітей молодшого шкільного віку
«Безпечні канікули, або вчимося себе захищати»
 
(Позивні. Завіса відкривається. Виходить  Патрульний )
 
 Як переходиш вулицю,
 На розі зупинись
 І перш за все уважно
 На  світлофор дивись.
Він шлях надійний вкаже,
 Де небезпек нема.
 Трикольорове око
 Він маю недарма.
 
  В роботі я ж  суворий
 Та стриманий завжди.
Тролейбуси  й машини
 Біжать сюди й туди.
 Як  я махну рукою
 Ти значить зупинись,
 Одне мені  потрібно —
 На мене ти дивись

 Коли ж на переході
Іди не поспішай,
Як будеш неуважний
 Потрапиш під трамвай.
 Ти будь завжди слухняним
 Дорога - це не жарт
Ти правила дорожні
Мій друже пам’ятай!

Міл.- Доброго дня любі діти, а кого тут у нас більше, хлопчиків чи дівчаток? Я міліціонер-регулювальник! Діти,  ви ж мене впізнали?... Увесь дорожній рух я знаю, від всяких ДТП усіх застерігаю!А чи ви знаєте, як правильно поводити себе на дорозі?...Потрібно, коли переходити вулицю, бути дуже уважним, не поспішати, завжди переходити в зазначених місця,  тобтот там, де є зебра, підземний перехід та світлофор. А чи дійсно ви знайомі з правилами дорожнього руху я зараз переконаюсь. Отож, коли я кажу, що на світлофорі загорається
 червоний колір - ви повинні плескати в долоні, коли жовтий – підіймаєте руки догори, а зелений - тупаєте  ногами. Так, молодці, молодці.
 (Чути звук тормозів, серени)
Міл. - Ой, щось трапилось я  піду подивлюсь.
На сцену вибігаючи виходить Буратіно.
Бур.- Оце так, ледве під машину не попав, та нічого, наступного разу іще швидше буду дорогу перебігати
Чути свисток. Виходить міліціонер.
Міл.- Так,  і хто це тут нас? 
Бур. – Я, я, я… Буратіно!
Міл.- Буратіно, а  чому  це ти порушуєш правила дорожнього руху, ти, що не вчився у щколі, ти не знаєш, як правильно потрібно переходиш  дорогу ?
Бур.-Я  більше так не буду! Чесно- пре чесно!
Міл.- І до речі, чому це ти не в школі?
Бур.- Дядечко міліціонер, так канікули ж зараз!
Міл.- Зрозуміло, нічого, зараз підемо у відділок, і розберемося, та навчимо тебе правила дорожнього руху.
Бур.- Будь ласка, не треба до відділку!
Міл. Як це не треба, а хто став порушником? Ти цілком можливо міг викликати надзвичайно велике  ДТП!
Бур.- не знаю я ніякого ДТП, і нічого я не викликав!
Міл. – ДТП- це дорожньо - транспортна пригода, а ти міг стати її учасником, чому  це ти переходиш  у незазначеному місті, та створюєш проблеми для усіх?
Бур.- Та,я…
Міл.- Так, усе з тобою зрозуміло, нічого я тебе навчу! Діти, а ви  ж знаєте правила дорожнього руху?... Тоді давайте усі разом допоможемо пояснити їх Буратіно, я буду зачитувати визначення, а ви повинні будете їх закінчувати. Отож, слухайте уважно:
 
Й перше що запам’ятай: 
1.Там,  де вулиця широка 
 І машини в два потоки, 
 Людям важко перейти, 
 Треба вихід нам знайти. 
 Під землею є прохід — 
 Це підземний перехід.

2.Руху правила єдині,
 Їх повинні поважати,
 Знати їх усі повинні —
 І дорослі, і малята.
 Добрий друг наш — знак дорожній
 Ставиться не так собі,
 Як подружиться з ним кожен, 
 Допоможе він тобі. 
 Щоб не трапилося всяке, 
 Шанувати треба знаки. 
 На дорозі небезпечно, 
 Тож обачним буть доречно. 
 Руху правила єдині, 
 Знати їх усі повинні. 
 Шануватимуть їх люди — 
 Скрізь тоді порядок буде!


3.Я стою тут недаремно. 
 Як подивлюся зеленим —
 ЙДИ скоріше, не зівай!
 Світить жовтий — зачекай!
 А червоним — СТІЙ! Не йди, 
 Щоб уникнути біди.

4.Як на вулиці гуляти, 
 Кожному потрібно знати. 
 Автотраса — для машини. 
 Тротуари — для людини

 
Міл. –Так, усі молодці, ну, що Буратіно, ти хоть щось запам’ятав?
Бур. –Так, так,  я все запам’ятав!
Міл. – Це не тільки потрібно пам’ятати, але  завжди виконувати, і не ловити гав на дорозі.
Бур.- Я обіцяю, що надалі  завжди буду дотримуватись правил дорожнього руху! Ну, а тепер можна я вже піду, я дуже поспішаю, стерегти мої монетки!
Міл.- Стерегти монетки, а де ж це ти їх узяв, монетки?
Бур.- Мені їх дав Карабас Барабас!
Міл.- Карабас-Барабас, той самий, що заставляє неповнолітніх дітей працювати!
Бур.- Яких дітей?
Міл.- Неповнолітніх, тобто, таких як ти, якщо не виповнилось 18 років, і в конвенції ООН по захисту прав дитини, вказано,що діти не мають права працювати без дозволу з 14 років, і  ніхто не має працю використовувати працю дітей, запам’ятав, Буратіно?
Бур.- Запам’ятав, запам’ятав, а тепер, ну можна я вже побіжу!
Міл.- А куди ж це ти так поспішаєш?
Бур.- На поле Чудес, на якому я закопав свої  золоті монетки.
Міл.- Для чого ж ти їх закопав?
Бур.-Ви нічого не розумієте, з них виросте велике дерево, на якому замість листків будуть висіти монетки, тоді я зможу купити папі Карло куртку і азбуку.
Міл.-Дерево з золотими монетками, ще ніколи такого не бачив, мабуть піду з тобою подивитись.
Бур.-А ви монетки мої не заберете?
Міл.- Ні, я буду їх оберігати. Діти, а ви хочете піти з нами. Добре, а щоб нам веселіше було мандрувати, ми всі разом заспіваємо пісеньку, слова якої на екрані. Підіймайтесь зі своїх місць і повторюємо слова і рухи за нами.
Масовка. Куліса закривається
Крок за кроком ми вперед ідемо
І поле чудес ми разом знайдемо.
Крок за кроком стелиться догога
І вже близько наша перемога
Бур.-Здається я впізнаю цю місцевість. Ходімо нам туди. ( Біжать за куліси, завіса відкривається , декорації поля чудес, на сцену співаючи виходять Аліса і Кіт)
Ал.- Так, Базіліо, давай швидко шукай монетки, де той Буратіно їх закопав?
Кіт. –О ось тут, я знайшов, Алісо, мяв!
 Ал.-та швидше, швидше Базіліо, ти не на кота схожий,а на черепаху,  ну чого ти там так довго вовтузишся?
Кіт.- Аліса, я вже майже дістав їх, зачекай, мур-мяв, ти завжди мене підганяєш, в цьому ділі не потрібно квапитись!
Ал. –Базіліо, швидше воруши своїми котячими лапами, а то я чую, що хтось наближається
Кіт.- Все Алісо, дістав!!! Ой, розсипались!Мяв! 
Ал.- Так, годі тут м’явкати мені на нерви.Завжди з тобою одні проблеми.
 Кіт. Та, я маяяяв, та я…
Ал.- Швиденько тікаємо!
Кіт.- А як же монетки?
Ал. –Нічого , нам цього вистачить і не путайся заду мене, щоб не було як того разу!
Кіт.- А, що  було того разу? Я не пам’ятаю, мяв?
Ал.- Ти загубився від мене, ще й тре було тебе ще шукати!
Кіт.- Ну, ти ще довго будеш мені це згадувати, мур-мяв!
Ал.- Так, не м’явкай тут мені, бігом за мною, щоб нас ніхто не побачив!
Йдуть зі сцени, під мелодію, крадучись. На сцену виходять Буратіно і Міліціонер) 
Бур.- Ось  тут  я  закопав  свої золоті монетки, подивимося, як вони ростуть. Ой, пограбували, забрали, обікрали, що ж тепер буде, як я повернусь додому (починає плакати), ось тільки, пару монеток залишилось!
Міл. - Давай дітей поросимо про допомогу. Діти ,а ви допоможете нам, позбирати монетки, у кого сині кружечки в долоньках. Виходите до нас. Як вас звати?...Зараз ми вам зав’яжемо очі і ви повинні зібрати, ось ці монетки, переможе той, у кого монеток буде більше монеток! Приготувалися!? Почали!
Гра
Міл.-Молодці діти, Буратіно, бачиш як нам діти допомогли! І заспокойся , відшукаємо ми твої монетки.
Бур.- Справді?
Міл.- Так, проведемо дослідження, скажи мені, а хто тобі сказав закопати ці монетки?
Бур.- Лисиця Аліса і кіт Базіліо.
Міл.- Так, так, знайомі імена,  у нас у відділку, вже є на них кілька справ, а ти міг би їх впізнати?
Бур.- Ну, я незнаю.
Міл.- Діти,   ви ж зможете нам допомогти, вам вони відомі? Тоді проведемо впізнання. Уважно дивіться на все, що тут буде відбуватись, і як побачите наших злочинців, одразу кажіть мені, домовились?
Виступ Олімпії
Міл. Ну, що впізнали когось?
Бур. –Ні, їх  тут не було!
Міл.- Не засмучуйтесь, перейдемо до другого етапу нашого розслідування, складемо фотопортрети.
Бур.- Так, але  я боюся, що я один з цим не впораюсь!
Міл. –Діти, а ви нам допоможете, тоді, хто у нас з жовтими кружечками в долонях, прошу на сцену!
Фотопортрети-пазли
Міл.- Так, так, здається я вже їх десь бачив, ти сиди тут, а я  вирушаю на пошуки , але пообіцяй нікуди не йти, та не розмовляти з незнайомими людьми, тому, що це небезпечно. Діти, ви також – запамятайте, що не можна говорити з незнайомими на вулиця, відкривати двері, коли ти дома один, а батьки на роботі, не сідати у транспорт з незнайомцями, не вірити їхнім обіцянкам.
Бур.- Добре, добре, ми все зрозуміли.
Міл. – Тоді чекай на мене тут, а я швидко
Міл. Йде
Бур.-  Я вже так стомився за цілий день, спати хочеться. Нудно так сидіти.
Виходить Мальвіна
Мал.- Буратіно, так ось де ти,  а я всюди тебе шукаю!
Бур.- Потягуючись, о, Мальвіна, а ти чого тут!
Мал.- Я тут , тому, що тобі потрібно вчитись!
Бур.- Але зараз канікули, і ніхто не вчиться!
Мал.- Так, але це зовсім не означає, що потрібно цілий день байдикувати! Я тобі ось книжки, зошити, альбоми принесла, щоб трохи повчитися!
Бур.- Ну Мальвіна, ти знову за своє…
Мал. Так, так, адже канікули існують для того аби не лежати на дивані та дивитись телевізор, а  читати, писати, гратися з друзями, ходити у ліс в парк,  подивись яка на дворі осінь золота! На канікулах можна ходити до театру, в кіно, кататися на ковзанах в Льодовому клубі, гуляти у парку, ходити у зоопарк, канікули повині бути цікавими та корисними!Чи знаєш ти такі місця у  містя у Вінниці…
Бур.- Ні!
Мал.- Нічого, зараз я разом з дітьми тобі допоможу, на канікулах можна ходити у парк, театр, кіно, аквапарк, зоопарк, кататись на ковзанах відвідувати музеї, та ще багато цікавих, безпечних і корисних місць
Презентація (Кінотеатр, театр…)
Бур.- Ну добре, ти мене переконала! Тепер буду всебічно розвинений!
Ідуть зі сцени, а Кіт і Лисиця виходять.
Кіт.- Ой, якісь зошити!
Ал.- Це мабуть ця Заучка Мальвіна приходила, і навіщо вона з цими книжками тягається?
Кіт.- Так, я наприклад, жодної букви не знаю, але ж бачите який я розумний!
Ал.- І справді, книги нам не друзі. Кращий відпочинок, це розваги і танці.
Баз.- Так, так танцювати я люблю.
Ал.- Тоді потанцюємо, діти, а ви любите танцювати, тоді повторюйте усі рухи за нами.
(Масовка)
Ідуть зі сцени, виходять Мальвіна і Буратіно, Міліціонер
Міл.- Як добре, що я вас тут зустрів
Бур.- То як там розслідування?
Міл.- Йдучи по сліду Лисиці Аліси та Кота Базіліо, я знову повернувся на Поле чудес. Але тут нікого немає…Діти, а ви не бачили Лисиці та кота? Бачили? А куди вони пішли? Так, так, бачу їхні сліди, ще свіжі, я їх швидко наздожену. Чекайте, я  зараз повернуся.
 Іде
Бур.- А що ж нам робити, коли вони тут з’являться?
Мал. – Ну Буратіно, ти що зовсім нічого не знаєш?
Бур. – А що це по твоєму я маю знати?
Мал.- Якщо щось трапилось, потрібно звонити у відповідні служби!
Бур.- Служби, які такі служби???
Мал.- Ось послухай
1.Якщо пожежа сталася, ти часу вже не гай,
Скоріш тікай з будинку, й пожежних викликай! А це 101!
2.Коли злодій прокрався, чи бійка на дворі, 
то ти швиденько й правильно 102 враз набирай!
3. Коли ж потрібен лікар, чи сталася біда, в медичну допомогу ти набирай 103
4.Як чуєш витік газу, ти світло не вмикай, негайно із квартири, надвір ти вибігай, і 104 службу одразу набирай.
 А ви запам’ятали  діти, молодці!
Чути свисток Міліціонера. Музика погоні, вибігають кіт і Аліса, яких доганяє Міліціонер «Тримай злочинців» Бігають по сцені, Буратіно допомагає їх ловити.
Міл. Ну, що от ви попалися, голубчики!
Міл виводить Кота і Алісу!
Ал.Ой-ой-ой!
Баз.- Ну відпустіть, ми чесно більше не будемо!
Міл. _ А більше й не потрібно! Ви знаєте, що по кримінального кодексу України, стаття 190, ви цілковиті ШАХРАЇ!
Ал. Ми все віддамо, до останньої монетки!
Баз.-Пане міліціонер, ну будь ласка, ось, ось ваші монетки. Вони нам не потрібні.
Віддають гроші Буратіно
Бур. – Ой, мої монетки!!!
Мал.- Пане міліціонер, давайте їх відпустимо, обіцяю, що буду наглядати за ними!
Міл. – Відпустимо їх діти?...
Ал. - Дякую вам діти!
Баз.- Дякую, мур-мяв, ми  чесно пре чесно не будемо більше!
Міл. - А ви усі запам’ятайте, щоб канікули були веселі та безпечні:
-будьте уважними на дорогах;
-завжди  пам’ятайте та виконуйте правила дорожнього руху;
Бур.-памятайте, що діти не можуть працювати;
Мал.- Завжди, відпочивайте  безпечно, корисно та цікаво, ходити до театрів, кіно, гуляти в парку, кататись на ковзанах.
Ал.- Будьте чесними;
Баз.- та кмітливими;
Міл.- І тоді ваші канікули будуть веселими безпечними та незабутніми.
Пісня про канікули

 

Статистика

Переглядів змісту : 522147