Вінницький міський палац дітей та юнацтва ім. Л.Ратушної

Життєдайної творчості сила

  • Збільшення розміру шрифта
  • Звичайний розмір шрифта
  • Зменшити розмір шрифта
Home Канікули Організаторам дозвілля
Організаторам дозвілля

Свято для дітей молодшого шкільного віку "Один вдома"

Електронна адреса Друкувати PDF
Свято для молодших школярів
«Один вдома»
Мета: навчати дітей змістовно організовувати своє дозвілля та навчати цьому однолітків, розвивати комунікабельність, впевненість в своїх силах, виховувати почуття відповідальності, співпереживання та позитивного сприйняття оточуючого світу
Голові герої : Мама, Петрик, Хоббі, Лінь, Міньйони, Супер- Книга, Сірничок і Коробочка
Відкривається куліса. Музика «Сам вдома» Сцена оформлена в стилі дитячої кімнати. Будильник. Вмикається основне світло. Музика
Вибігає Мама
М.- Петрику, швидко прокидайся, ми проспали і ти запізнишся до школи… (логічна пауза) Петрику, ти мене чуєш чи ні? І де мої ключі від машини?
Петрику, ану швидко підіймайся з ліжка!
(Виходить  сонний Петрик)
П.- Мамо, чого ти кричиш, яка школа?  Канікули ж!
М.- Ой, точно, пробач синку, а я й забула!
П.- (сонно- позіхаючи) і чому було так кричати?
М.-Значить так, я їду на роботу,  їжа в холодильнику, не забудь нагодувати рибок і хом’яка ! (Мама цілує його і йде)  І займайся чимось корисним! (Звук закривання дверей)
П.- Добре, добре, я все зрозумів (повільна музика) Як завжди, канікули і я …один…дома. Знову цілісінький день буду сидіти у квартирі. А може надвір…- ні там дощ! Ну, і чим мені зайнятися???
Голос  з-за куліс. Музика.
Х-А давай пазли складемо?
Л.- Ні, краще полежи на дивані!
Х.- Може твою улюблену книгу про планети почитаємо?
Л.- Ні, давай в ігри пограємо на комп’ютері . (Музика переривається)
П.- Хто це розмовляє, невже мама двері забула зачинити? (Підходить крадучись до дверей) Ні, зачинила…ху, а я вже думав злодії.
Голос. Музика.
Л- Петрику, ти краще полежи на дивані
Х.- Ні, почитай!
Л.- А спати тобі не хочеться, чи мушок порахувати?
Х.- Ні, Петрику, не слухай її.
П.- Та хто ви такі, і де ховаєтеся, ану швидко виходьте!
Виходять Лінь і Хоббі
Х.- Я – твоє Хоббі, і я хочу, щоб ти свій вільний час проводив корисно і цікаво!
Л.-  Та хіба вдома, одному можна проводити час (кривляється) корисно і цікаво?
Х.- Звісно можна, потрібно лише мати бажання і не лінитися!
П.- Я маю бажання, але не знаю як провести корисно час.
Л.- А я тобі розкажу і покажу! Набираєш з собою чіпсів і цукерок, вмикаєш телевізор, лягаєш та м’якесеньке ліжечко при цьому не забудь вімкнути ноутбук або планшет і ще  паралельно розмовляєш з друзями по телефону, дивлячись телевізор і граючи в ігри на комп’ютері, та не забувай їсти солодощі і папірці розкидати на підлогу. Ой, як же це цікаво!!!
Х.- Не слухай Лінь, Петрику, це зовсім не цікаво, це шкідливо!
Л.-І як доведеш?
Х.- Усі діти люблять грати в ігри, займатися цікавими і корисними справами.
Л.- Не всі!
П.- Я це люблю!
Л.-Тебе ніхто не запитував. І ти - це не всі!
Х.- Я знаю таку гру, яку полюблять усі діти, пограєте з нами (Відповідь дітей) Тоді будемо грати у веселу гру, яка зветься землебол. Це буде команда Петрика, а це моя команда. Ми кинемо вам, ось такі величезні м’ячі, а ви не встаючи зі своїх місць будете передавати їй з переднього ряду на задній, і навпаки, але так, щоб м’яч не торкнувся підлоги! Ну, що ви готові? Тоді 1,2, 3 м’яч до діток ти лети!
(ГРА ЗЕМЛЕБОЛ) Світло в зал - Вимкнути світло в залі
Х.- Бачиш Лінь, як можна весело та цікаво гратися!
П.- Мені так сподобалось!
Л.- Ця гра з м’ячем звичайно класна!, але це тоді, коли у тебе є багато друзів! (Сумно) Але коли ти один - нічого не вийде!(Сміється)
Х.- тоді, є безліч ігор для одного : пазли, розмальовки, кросворди,  ребуси, логічні задачі…
Л.- Добре, добре, у цьому, Хоббі ти мене переконала, та от телевізор, я б дивився зранку до ночі.
П.- А я люблю мультики дивитись!
Х.- Так, Петрику, мультики бувають : повчальні, пізнавальні, захоплюючі. Але дивитися їх цілісінький день - це дуже шкідливо для зору!!!
П.- А, давайте, хоч трішечки подивимось!!!
Л.- Я  зАААА! :) ( підіймає вгору ліниво руку) Тільки піду полежу на дивані спершу! (Лінь йде за куліси)
Х.- Ну, добре, подивимось але не довго! Вмикай телевізор, Петрику!!!
П.- (взявши пульт, починає вмикати телевізор. Музика – шипіння) Ой, щось не показує, і цей канал також, мабуть телевізор зламався.
Х.- Тоді потрібно покликати на допомогу моїх друзів, а для цього потрібно заспівати пісню, щоб вони до нас завітали. 
П.- Діти, допоможете нам?
Х.- Тоді підіймайтеся зі своїх місць, і усі рухи повторюйте за нами!
( Масовка Хі-ха) Світло в зал - Вимкнути світло в залі
Х.- Молодці, он де мої помічники!
Виходять Міньйони
М1.- Привіт!
М2.- Ми Мільйони- Телевізорята!
М1.-Любим все ремонтувати!
М2.-Посмішки всім дарувати!
М1.- Компютер, телик, кавоварку
М2.- Ми ремонтуєм звечора до ранку!
Х.- Привіт, Міньйончики, ми хотіли мультфільми подивитись, а у нас тут телевізор не працює 
(Виходить Лінь)
Л.- Так, і мультфільми, і кінофільми, і програми, і новини і ток - шоу і…
П.- Не обманюй, я хотів тільки мультфільми!
М1.- Який ваш вік, молодий чоловіче?
П.- 8 років!
М2.- Подивимось у наш розприділяч – мультиплікатор, для вашого віку є багато мультфільмів…але!
П.- Що, «але»?
М.1- Нам потрібно перевірити, чи дійсно добре ви знаєте усі мультфільми, щоб перейти на кращий рівень – супер-мега-клас-мультики –для вас!
М2.- На екрані будуть з’являтися мультиплікаційні герої, і коли ви побачите позитивного героя - ви повинні дружно вигукнути – УРА та плеснути в долоньки! Давайте спробуємо! Світло в зал
М.1- А коли негативного, вигукнути - У, та затупати ніжками! Давайте спробуємо!
П.- ну, все ми готові!
(Показ слайдів з позитивними і негативними героями) 
Х.- Ну, що ж Міньончики, ви переконались, що діти добре знають мультфільми, але все ж таки нам потрібно по ремонтувати наш телевізор!
М1.-Друзі, потрібна ваша допомога! Потрібно  гаєчки почепити на болтики щоб телевізор відремонтувати. 
М2.-Просимо  вас, друзі, допомоги. Виходьте, будь-ласка діти, що мають на фішки з зображенням гаєчки.
М1.-Ваше завдання: допоможіть нам одягнути всі гаєчки на болтик. Але це потрібно зробити не лише швидко, а й правильно: від більшого до меншого, по принципу пірамідки.  Якщо умови гри зрозуміло, то розпочинаємо за нашою командою : 1,2,3 –ремонтувати почали почали!
Гра «Болтики та гаєчки» Вимкнути світло в залі
Х.- Ну, що ми за допомогою наших друзів усе зробили!
М1.-Так, зараз подивимось чи вмикається телевізор, коли ми вчепимо новий телескопічний-адаптовано-ритмічний-диво-болт!
(Звук) Ну, що ж усе готово!  
М2.-Та не забувай Петрику, що і мультфільми ти повинен дивитись не довго, аби твій зір не стомився! (Вмикає своїм пультом мультфільм) Міньйони йдуть
На екрані мультфільм Кіт Леопольд уривок. Простоквашино
Х.- Так, ці мультфільми дуже повчальні та цікаві
П.- Ой, а де ж міньйони ділися?
Х.- Певно пішли працювати, вони такі трудяжки, не те що деякі (дивиться на лінь) Також  друзі, запам’ятайте,  для того аби мати добрий зір потрібно вживати абрикоси та курагу, моркві, яловичину, морепродукти та рибу, петрушку, чорницю бурячок і звісно телевізор у вашому віці потрібно дивитись не більше 2 годин вдень!
Л. - Так, так, можна і 2, і 3, і 5  навіть 10 годин…
П.- Але це не правильно!
Х.- Так, і дуже шкідливо, адже час який ти можеш використовувати з користю ти просто гаєш!
Л.- І чому це?
Х.- А тому, що мозок, не може сприйняти стільки інформації, тому краще б ти почитав!
Л.- Ой, та хто зараз у теперішньому світі читає!?? Світло в зал
Голос з-за куліс Супер-Книги
-На даний час, за моїми підрахунками зараз читає 124723 дитини
Л.-А це ще хто?
П.- Та, це ж Супер-Книга
Через зал виходить Супер-Книга співаючи пісню (Пісня  папка «Ура! Канікули» +7 трек, - 17)
Супер книга я зовуся
Люблять всі читать мене
Дуже, дуже цим горжуся
Ви всі знаєте про це
Хочу й з вами подружитись 
Люблять всі ж мене читать
Та іще я можу діткам мудрість свою дарувать
Я книжка не проста, це знає вся земля
Я супер я така, О, да! Вимкнути світло в залі
К.- Привіт усім дорослим і малим! Я Супер книга! І живу я у країні Читалії
Л.- І чому це ти така «Супер»???
К.- А це тому, дорогенька Лінь, що я електронна книга, і в мені безліч цікавої інформації, яка допомагає людям розвиватися і кожного дня дізнаватися щось нове!
П.- Це моя супер книга, і я кожного дня її читаю!
Х.- Так, зараз електронні книги стали дуже популярними, тому що вони компактні, та можуть вміщувати в собі сотні і навіть тисячі інших книг.
К.- Хоча мої бабуся і дідусь лежать на бібліотечних полицях, та вони також користуються неабиякою популярністю. Діти, а ви читаєте книги?
Л.- (підозріло)Щось мені не віриться, що вони читають книги.
К.- Тоді зараз м це перевіримо. Діти, ви любите читати казки? (Відповідь дітей)
Тоді я вам буду зачитувати уривки з казок, а ви будете відгадувати, так ми доведемо Ліні, що ви всі ерудовані, досвідчені та розумні! Світло в зал
(Уривки з казок 6-8)  Вимкнути світло в залі
Л.- Добре, добре, переконали мене. Ну чому ніхто не хоче полінитися, скоро у мене зовсім не залишиться роботи!
Х.- Це тому, що діти у нас розумні, ввічливі, добрі та мають свої захоплення та хоббі!
К.- Так, мої любі, і не забувайте, що читаючи книги, ви не тільки дізнаєтесь багато цікавого, а стаєте більш обізнаними, розвинутими та ерудованими
П.- Дякую тобі, Супер-Книжичко, що навчила нас, обіцяю, що буду ще більше тебе читати, адже на канікулах у мене є багато часу!
Х- А ви діти, обіцяєте, що будете читати???
К.- Ну, що ж тоді я можу спокійно вирушати далі, а ви не лінуйтеся, мої любі
( Супер - книга йде за куліси)
Л.- Бачу, тут мені не місце, і мені тут не раді
П.- Лінь, ти можеш разом з нами залишитись, але тобі потрібно змінитися. І більше не лінитися! Тоді все навколо тебе зміниться!
Л.- Ой, а можна я щось корисне для вас зроблю, може чаю вам зготую!???
П.-  я б зараз какао з круасанами випив
Л.- Тоді я піду на кухню, і все це зготую!!!(Лінь іде)
Х-. Так, бачу що Лінь швидко вчиться,  а тобі Петрику і твоїм друзям я хочу сказати: Хочеш бути щасливим - не будь лінивим!
П.- Так, я це запам’ятав! Ой, а що це там таке , що за шум?
(Вибігає Лінь, розкидаючи сірники, а за нею біжить сірничок і Коробочка)
С.- Не вмієш користуватися сірниками, не бери!
К.- Приходять тут всякі, а потім пожежі стаються!
Х.- Що трапилось, Лінь?
Л.- Ну, я просто хотіла газ підпалити, але так як я ніколи цього не робила, мені було дуже важко зрозуміти, як це потрібно зробити.
П.- Так, мені мама не дозволяє сірники брати!
К.- І правильно робить, тому що для дітей це дуже небезпечно!
С.- Так, сірничок маленький, а біда велика. Ви хоч знаєте, що перші сірники з’явились ще на поч. 19 ст. в Англії і вони були дуже небезпечні, тому, що легко займалися, та були дуже шкідливі, адже там був використаний білий фосфор. А такі як я, сірнички, почали виготовляти у Швеції в 1855 році, з жовтого фосфору, який є менш шкідливим.
К.-  Разом із виникненням сірників зародився вид колекціонування — філуменія. 
Філуменія — колекціонування сірникових етикеток, коробочок, буклетів (книжечок сірників), самих сірників і інших предметів пов'язаних з сірниками. Ви хоч уявляєте життя без нас. Та, ось ця (показує на лінь)  порозсипала  усі сірники з нашої коробочки, і хто тепер їх поскладає на місце?
П.- Я зможу вам допомогти!
С.- Ти думаєш, що це так просто, ми сірнички не прості, у мене, наприклад, шапочка червона, а у моїх братиків зелена, є ще коричнева!
К.- Так, і потрібно скласти сірнички по двох коробочках, щоб вони не сварилися,  тому, що вони такі гонористі!
Х.- Діти, ви нам допоможете? Тоді виходьте до нас ті, у кого в долоньках є фішки з зображенням сірничка! Світло в зал- Вимкнути світло в залі
Вам потрібно, підбігати до корзинки, де знаходяться сірнички обох кольорів, команда Коробочки буде відбирати сірнички з зеленою шапочкою, а команда Сірничка буде відбирати з червоною шапочкою! Біжимо по черзі, по одному! Переможе команда, яка правильно відбере кольори для своєї коробочки і швидше впорається з завданням!
Гра – сірнички (Світло в зал - Вимкнути світло в залі)

К.-  Зараз перевірю, чи ви все правильно склали і не переплутали?
С.- Так, усе правильно, а ви діти запам’ятайте, якщо пожежа, а ти вдома один, потрібно скоріше дзвонити 101
Л.- Ну, я думаю, що вже більше такого не повториться, вибачте мене будь ласка!
С.- Добре, добре, але пам’ятайте, що сірники це не іграшка
К.- До побачення, малята!!!
Х.- Діти, ви запам’ятали, на який потрібно номер телефонувати??? (Відповідь дітей)
П.- Так, 101
Л.- а я знаю, ще якісь там номери були
Х.- Не якісь, а служби екстреного виклику
Якщо злодій крадеться, чи бійка яка - ти набирай швиденько номер 102!
П.- А я знаю, Коли  потрібен лікар, то не хвилюйся ти , в медичну допомогу ти набирай 103
Х.- Як чуєш витік газу, ти світло не вмикай, негайно із квартири, надвір ти вибігай, і службу 104 одразу набирай. Давайте ще раз повторимо!
П.- Ну, що  ви запам’ятали, діти? А ти Лінь?
Л.- Так, цього я ніколи не забуду
Х.- Я бачу, що ти дуже змінилась!
Л.- Так, я зрозуміла, що потрібно не лінитися! І з тобою буду я тепер дружити! (Обіймає Хоббі)
П.- Так, а я зрозумів, чим корисним займатися вдома на канікулах! (виходять усі герої) 
Мама.- Цікавими справами іграми та завданнями, адже на канікулах багато вільного часу!
Мін1.- Дивитися мультфільми та передачі,
Мін.2.- ане не більше 2 годин вдень!
Книга.- Читати та розвиватися, адже саме на канікулах є для цього час!
С.- Не чіпати предмети, що загрожують вашому здоров’ю
Коробочка- Завжди, відпочивайте  безпечно, корисно та цікаво
Х.- Так, і якщо ви будете усе це пам’ятати, то ваші канікули будуть просто незабутніми!
Фінальна пісня

 

Пізнавальна програма "Культурна Вінниця"

Електронна адреса Друкувати PDF
Сценарій пізнавально-розважальної ігрової програми для дітей середнього шкільного віку
«Культурна Вінниця»
Фанфари, відкриваються куліси
Звучить музика, на екрані відео з торгового центру
Виходить Марійка: - ой, як же я люблю гуляти у вільний час, зараз ще зайду в декілька магазинчиків… (дивиться на годинник)о…а потім ми з друзями домовились зустрітись.
Звучить голос в запису: «Шановні відвідувачі, тільки сьогодні у вас є унікальна можливість побувати у віртуальному музеї нашого міста. Вхід - безкоштовний»
М.-віртуальний музей? Вперше чую… так, зазирну лиш одним оком. 
Е.- (в записі) вітаю вас у віртуальному музеї культури міста Вінниці.
М. – так, здається нам сюди. А…  ТИ ХТО?
Виходить екскурсовод 
Е. – я – екскурсовод цього музею. Я розкажу і покажу тобі дуже багато цікавого з життя нашого міста.  
М. – хм…це звісно  дуууже цікаво, але я поспішаю, мені ще по магазинчикам, а потім з друзями зустрітись,  ще багато,багато всього треба встигнути.
Е. – але ж ти знаєш, що хто не знає свого минулого, своєї історії, то й не  має майбутнього. 
М. – щось таке чула…
Е. – до речі, а чи знаєш ти, чому Вінницю назвали Вінницею.
М. – м…може тому що вона схожа не Венецію, а може тут просто віники виготовляли.
Е. – ну, це не зовсім так. Насправді є декілька версій. Дехто вважає, що назва міста походить від назви річки Віннички – притоки Пд.Бугу. Інші краєзнавці твердять, що варто говорити не Вінниця, а Винниця, мовляв назва ця походить від винокурень, винних погребів, що були тут у древності. Та більшість дослідників вважають, що назва міста походить від старослов’янського слова «віно», що в перекладі означає «придане», «посаг». 
М. – ого! Такого я не знала.
Е. – отож бо. Ну, що я переконала тебе на екскурсію?
М. – а можна я друзів своїх візьму. Вони теж дуже люблять пізнавати шось нове. 
Е. – ну, тоді давай перевіримо, чи знають вони своє місто. Діти, я зараз буду зачитувати факти про наше місто, а ви, якщо це правда – будете плескати в долоні, а якщо неправда – тупати ногами. Отож, перевіримо, наскільки ви зрозуміли. Я – екскурсовод, а її звати Рузанна. Молодці, ну що ж,а тепер складніше.
У Вінниці є справжній зоопарк. +
У Вінниці проживає півмільйона жителів. – 
У Вінниці є 34 маршрути тролейбуса. – 
У Вінниці немає метро. +
У Вінниці є 4 театри. – 
Вінниця заснована у 1363 році. +
Е. – так, бачу ви дійсно готові. 
М.- Ну, що ж…тоді поїхали!
Е. – їхати нікуди не потрібно,адже пересуватись ми будемо за допомогою новітніх технологій,  таких як планшет. А для того, аби отримати доступ до першого об’єкту треба зробити такі не складні рухи – хлоп-2 топа-хлоп-4 топа-2хлопа. 
Молодці, а от і перший об’єкт – звук - «Кінотеатр»
М. – о…кіно я люблю! Особливо 5D.
Е. – ну, це вже більш сучасний формат,а от перший і найбільший кінотеатр у Вінниці був кінотеатр «Росія», який збудували ще вкінці 60-х років.  

М. – а де він знаходився?
Е. - На вулиці Соборній, відразу біля Центрального мосту. Пригадують, що у фойє знаходився  великий акваріум, з величезними скаляріями і компресором у вигляді водолаза. Робили тоді усе з розмахом, багато скла, величезні сходи, великий екран і найбільша у Вінниці глядацька зала на 1200 місць.
М. – ого! Це приблизно стільки дітей навчається у моїй школі.
Е. - На той час кінотеатр був одним з найпопулярніших в місті, квитки на сеанси, особливо вечірні, розкуповувалися за кілька днів. Вважалось, що якщо хлопець не запросив дівчину у кіно – стосунки приречені, адже тут була особлива атмосфера. Складний фасад відбивав світло ліхтарів. Кипариси створювали романтичну, спокійну обстановку.
У 1961 році вийшов перший широкофрматний фільм під назвою "Повість полум'яних літ".
М. – ой, я вже хочу його відвідати! 
Е. – але, на жаль, все змінилось, кіно не показують тут з 1995 року. Замість фільмів – дискотеки, замість скла – цегла. Все поросло травою…
М. – шкода, бо я так люблю дивитись фільми, мультфільми…Друзі, а ви любите?
Е. – ну, зараз ми перевіримо наскільки ви обізнані в тому, що дивитесь. Отож, зараз на екрані ви побачите уривок з фільму або мультфільму – а вам треба відгадати, як він називається. Готові? Тоді увага на екран.

Е. – молодці! 
М. – тепер я знаю, що відпочивати можна,відвідуючи кінотеатри, яких у Вінниці є аж 3, а може і більше.
Е. – так, молодець, діти а давайте разом перерахуємо найвідоміші кінотеатри м.Вінниці:
це кінотеатр Мир
кінотеатр Коцюбинського
кінотеатр Родина
Е. – молодці! Ну що ж, ви готові продовжувати? Тоді згадаємо пароль доступу. 
Масовка
Звук - «Зупинка філармонія»
Виходить подруга Марійки – Оленка.
М. – О, Оленка, а ти що тут робиш? 
О. – я ходила на концерт. Такий цікавий, нас сюди завжди запрошують на Дитячий музичний лекторій.
Е. – Так, дійсно! У філармонії дуже часто проходять різні заходи для дітей, але окрім того сольні, оркестрові та хорові концерти. А взагалі почала свою діяльність філармонія навесні 1937р.,коли відбулося злиття існуючих на той час творчих колективів – Хорової капели ім. М.Д.Леонтовича, Облдержестради, Мюзик-холу та симфонічного оркестру при Радіокомітеті в єдиний концертний колектив.
А вже в жовтні 1937р. філармонія розпочинає свій перший концертний сезон. Та в 1941р. роботу закладу перериває війна. 
О. – нічого собі! То виходить війна все зіпсувала!
Е. – не все! Кажуть, що все минуще, а мистецтво – вічне, просто так його знищити неможливо. Тому в 1944 році після звільнення Вінницької області від окупації філармонія відновлює свою діяльність.  А в 2012 році Вінницька обласні філармонія відзначила своє 75-річчя. За багаторічну історію колективами закладу дано біля 70 тис. концертів, які відвідали понад 14 млн. глядачів. 
М. – я ходила один раз в філармонію, та мені не дуже сподобалось – музика така серйозна там, і люди теж сидять з серйозними обличчями. Не цікаво….
Е. – це все тому що люди слухають, а музику, як ми знаємо, потрібно слухати серцем. В кожній мелодії людина може чути щось своє, відчувати тривогу, радість, спокій.  
М. – Як це?
Е. – зараз тебе діти навчать! Друзі, виходьте до нас ті, у кого в долоньках є фішки з зображенням ноток. 
Діти утворюють 2 команди по 4 чоловіка, їм роздаються картки «Тривога», «Радість», «Сум», «Спокій». Коли буде звучати перший уривок твору, учень, який тримає табличку з відповідним настроєм має стати першим, потім наступний уривок і т.д. Перевіряємо правильність відповідей разом із глядачами.
Вівльді «Літо» - тривога
Моцарт – Лакримоза – сумна
Моцарт – Симфонія № 40 – спокій
Бпх – Сюїта №2 сі-мінор
О. – молодці друзі!  ви чудово впорались із завдання. І тепер ви,і моя подружка Марійка зможе насолоджуватись музикою, а не  просто нудьгувати на концертах. 
М. – ну що, продовжимо? 
О. – а що далі? Я хочу з вами.
Е. – тоді тобі доведеться вивчити пароль, а в цьому тобі наші друзі допоможуть.  
Вправа «Пароль», звук -  «Театр»
М. – о, театр! Бути чи не бути, ось в чому питання… (вони завмирають, Марійка повертається здивовано) «Гамлет» Шекспіра, ви що не в курсі?
О. – ми то в курсі, але звідки ти це знаєш? 
М. – та я раніше гурток театральний відвідувала, що в Палаці дітей та юнацтва, так цікаво там було, завжди якісь постановки репетирували, вивчали сценічне мистецтво…
Е. – якщо тобі це дійсно цікаво, то ти можеш продовжити своє навчання в цій сфері, і можливо скоро ми побачимо тебе на великій сцені нашого Музично-драматичного театру ім.Садовського.
О. – це того, що знаходиться у самому центрі міста?
Е. – так. На вулиці Театральній. А історія виникнення театру дуже цікава - на поч. 20 сторіччя Вінниця відчула, що як для європейського містечка їй не вистачає опери. Місцева буржуазія щедро жертвувала власні кошти на зведення цього культурного об’єкту. А його архітектурою зайнявся сам Григорій Артинов!
О. – а я знаю, що він ще займався проектуванням і архітектурою Міської бібліотеки імені Гоголя, церкви Воскресіння Христового що на Хмельницькому шосе, Водонапірної вежі, та багатьох інших споруд. 
Е. – так,  але до 1917 року на сцені театру виступали виключно заїжджі актори – це театр «Березіль», імені М.Заньковецкої, Московський театр драми. Та в 1933 році народилася власна театральна труппа.

Е. – Перша власна вистава -  «Аїда», а за нею було багато чудових постановок - «Фауст», «Євгеній Онегін», «Пікова дама»,«Запорожець за Дунаєм», «Енеїда»,«Сватання на Гончарівці», багато з який показують і сьогодні.
А які ще вистави є в репертуарі зараз нам підкажуть друзі. Виходьте до нас ті, у кого в долоньках є фішки з зображенням маски. 
Гра «Пазли»
Е. – друзі, ви здогадались, з якої вистави цей фрагмент? Так це «Наталка Полтавка» І.Котляревського, яку показують і сьогодні.
М. – але ж раніше театр мав іншу назву?
Е.- так, він називався Вінницький театр опери і балету, а у 1957 році після успішних гастролей в Москві театру присвоєно ім'я корифея української сцени Миколи Садовського. Це найбільший театр в нашому місті.

О. – так! А я знаю, що є ще Ляльковий театр, ми неодноразово туди з класом ходили.
Е. – так, Вінницький театр ляльок є один з найстаріших лялькових в Україні — він був заснований в жовтні 1938 року. У червні 1945 року Вінницький ляльковий показував першу післявоєнну виставу «Казка партизанського лісу».
За свою історію колектив театру здійснив більше 250 нових постановок.
М. – а які там постановки? 
Е. - Репертуар Вінницького театру ляльок цікавий і різноманітний, творчий колектив звертається до різних жанрів: від казок народів світу до пародії на вестерн і сучасної драматургії для дітей. 
М. – Друзі, а хто з вас бачив лялькову виставу? Підніміть руку.
Е. – а якщо хочете побачити ще раз? Тоді увага на екран!
Відео «Ляльковий театр» 
М. – так цікаво, - це ж актори надягають ляльки на руки і показують виставу…
О. – так, і озвучують також самі актори. А де ще можна цікаво і корисно провести час.
М. – я знаю, що в Мегамолі часто відбуваються різноманітні виставки екзотичних тварин, живих метеликів і т.ін, я навіть сама декілька разів туди ходила.
Е. - Але найпопулярнішим виставковим майданчиком є інший центр, а який – зараз ми з вами дізнаємось, а допоможуть нам в цьому друзі, в яких є фішки з зображенням мольберта.
Гра склади слово з літер «арт-шик»
О. – о, а я знаю де це – це ж на вул. Ар.Артинова.
Е. – так, саме там і знаходиться Центр сучасного мистецтва «Арт-шик». За час існування Центру в нім реалізовано близько 70 групових і персональних виставок, акцій і творчих проектів, також тут проводяться різноманітні курси, майстер-класи, круглі столи за участю художників, музикантів, представників сфери мистецтва і культури.
О. – і мені здається, що експозиції у Інтер-шику оновлюються кожні два тижні, для того аби  познайомити відвідувачів з різними напрямами сучасного мистецтва. 
Е. – так, і окрім живопису в арт-галереї періодично експонуються фотографії, інсталяції, відеоарт, графіка, влаштовуються концерти.
О. – а давайте і ми спробуємо створити свій маленький шедевр. Друзі, в кого в долоньках є фішки із зображенням фортепіано,- виходьте до нас.
Вам потрібно по одному по черзі підбігати до кошика, в якому знаходяться кольорові деталі-брати лише одну деталь і кріпити її на наше фортепіано. А чи вийде у наших друзів прикрасити фортепіано так як це зроблено в Інтер-шику – зараз ми з вами перевіримо. Учасники готові? А ви готові вболівати за команди? Тоді 1,2,3 почали.
Гра «Прикрась фортепіано»
М. – це звичайно добре, всі ці виставки, культурні заходи, але під час школи це робити легше – можна піти з класом, та скоро канікули…і все пропало…все ПРО-ПА-ЛО.
Е. – навпаки, влітку все найцікавіше тільки починається. Впродовж всього літа в різних куточках міста проходять сотні заходів, наприклад, культурні вихідні. Кожен з вихідних має свою тематику: День бабусі та дідуся, День корабликів та літачків та багато інших.
А просто неба, у сквері Козицького, для всіх бажаючих розвертається великий кіноекран, на якому демонструватимуть визначні українські та світові короткометражні фільми, документальне кіно. 
О. – загалом веселощі та розваги.
М. – друзі, а ви любите розважатись? Тоді підіймайтесь зі своїх місць і повторюйте рухи за нами. Спробуємо зробити танцювальний флеш-моб. 
Масовка «Соку-соку»
О. – молодці, сідайте на свої місця!
Звучить телефонний дзвінок.
Марійка бере слухавку. В запису: «Алло, ти де?»
М. – ой,я тут…я забігла в віртуальний музей, мені вам стільки всього треба розказати!!!
«Давай швидко до нас, ми вже тебе зачекались!»
М. – вже біжу! До екскурсовода – завдяки вам я так багато нового дізналась! Дякую вам, до залу – і вам дякую друзі що разом зі мною пізнавали нашу культурну Вінницю.
О. – так, дійсно було дуже цікаво і корисно, а ще весело!
Е. – так, я рада що стала вам у пригоді! А ви друзі пам’ятайте, що вчити і пізнавати щось нове – дуже корисно. Любіть своє місто, живіть його активним життям і продовжуйте вивчати його багатющу культуру. 
М. - До побачення! 
О.- до нових зустрічей)
Фінальна пісня, закривається куліса.

 

Ігрова порграма "Безпечні канікули"

Електронна адреса Друкувати PDF
Пізнавально-розважальна програма для дітей молодшого шкільного віку
«Безпечні канікули, або вчимося себе захищати»
 
(Позивні. Завіса відкривається. Виходить  Патрульний )
 
 Як переходиш вулицю,
 На розі зупинись
 І перш за все уважно
 На  світлофор дивись.
Він шлях надійний вкаже,
 Де небезпек нема.
 Трикольорове око
 Він маю недарма.
 
  В роботі я ж  суворий
 Та стриманий завжди.
Тролейбуси  й машини
 Біжать сюди й туди.
 Як  я махну рукою
 Ти значить зупинись,
 Одне мені  потрібно —
 На мене ти дивись

 Коли ж на переході
Іди не поспішай,
Як будеш неуважний
 Потрапиш під трамвай.
 Ти будь завжди слухняним
 Дорога - це не жарт
Ти правила дорожні
Мій друже пам’ятай!

Міл.- Доброго дня любі діти, а кого тут у нас більше, хлопчиків чи дівчаток? Я міліціонер-регулювальник! Діти,  ви ж мене впізнали?... Увесь дорожній рух я знаю, від всяких ДТП усіх застерігаю!А чи ви знаєте, як правильно поводити себе на дорозі?...Потрібно, коли переходити вулицю, бути дуже уважним, не поспішати, завжди переходити в зазначених місця,  тобтот там, де є зебра, підземний перехід та світлофор. А чи дійсно ви знайомі з правилами дорожнього руху я зараз переконаюсь. Отож, коли я кажу, що на світлофорі загорається
 червоний колір - ви повинні плескати в долоні, коли жовтий – підіймаєте руки догори, а зелений - тупаєте  ногами. Так, молодці, молодці.
 (Чути звук тормозів, серени)
Міл. - Ой, щось трапилось я  піду подивлюсь.
На сцену вибігаючи виходить Буратіно.
Бур.- Оце так, ледве під машину не попав, та нічого, наступного разу іще швидше буду дорогу перебігати
Чути свисток. Виходить міліціонер.
Міл.- Так,  і хто це тут нас? 
Бур. – Я, я, я… Буратіно!
Міл.- Буратіно, а  чому  це ти порушуєш правила дорожнього руху, ти, що не вчився у щколі, ти не знаєш, як правильно потрібно переходиш  дорогу ?
Бур.-Я  більше так не буду! Чесно- пре чесно!
Міл.- І до речі, чому це ти не в школі?
Бур.- Дядечко міліціонер, так канікули ж зараз!
Міл.- Зрозуміло, нічого, зараз підемо у відділок, і розберемося, та навчимо тебе правила дорожнього руху.
Бур.- Будь ласка, не треба до відділку!
Міл. Як це не треба, а хто став порушником? Ти цілком можливо міг викликати надзвичайно велике  ДТП!
Бур.- не знаю я ніякого ДТП, і нічого я не викликав!
Міл. – ДТП- це дорожньо - транспортна пригода, а ти міг стати її учасником, чому  це ти переходиш  у незазначеному місті, та створюєш проблеми для усіх?
Бур.- Та,я…
Міл.- Так, усе з тобою зрозуміло, нічого я тебе навчу! Діти, а ви  ж знаєте правила дорожнього руху?... Тоді давайте усі разом допоможемо пояснити їх Буратіно, я буду зачитувати визначення, а ви повинні будете їх закінчувати. Отож, слухайте уважно:
 
Й перше що запам’ятай: 
1.Там,  де вулиця широка 
 І машини в два потоки, 
 Людям важко перейти, 
 Треба вихід нам знайти. 
 Під землею є прохід — 
 Це підземний перехід.

2.Руху правила єдині,
 Їх повинні поважати,
 Знати їх усі повинні —
 І дорослі, і малята.
 Добрий друг наш — знак дорожній
 Ставиться не так собі,
 Як подружиться з ним кожен, 
 Допоможе він тобі. 
 Щоб не трапилося всяке, 
 Шанувати треба знаки. 
 На дорозі небезпечно, 
 Тож обачним буть доречно. 
 Руху правила єдині, 
 Знати їх усі повинні. 
 Шануватимуть їх люди — 
 Скрізь тоді порядок буде!


3.Я стою тут недаремно. 
 Як подивлюся зеленим —
 ЙДИ скоріше, не зівай!
 Світить жовтий — зачекай!
 А червоним — СТІЙ! Не йди, 
 Щоб уникнути біди.

4.Як на вулиці гуляти, 
 Кожному потрібно знати. 
 Автотраса — для машини. 
 Тротуари — для людини

 
Міл. –Так, усі молодці, ну, що Буратіно, ти хоть щось запам’ятав?
Бур. –Так, так,  я все запам’ятав!
Міл. – Це не тільки потрібно пам’ятати, але  завжди виконувати, і не ловити гав на дорозі.
Бур.- Я обіцяю, що надалі  завжди буду дотримуватись правил дорожнього руху! Ну, а тепер можна я вже піду, я дуже поспішаю, стерегти мої монетки!
Міл.- Стерегти монетки, а де ж це ти їх узяв, монетки?
Бур.- Мені їх дав Карабас Барабас!
Міл.- Карабас-Барабас, той самий, що заставляє неповнолітніх дітей працювати!
Бур.- Яких дітей?
Міл.- Неповнолітніх, тобто, таких як ти, якщо не виповнилось 18 років, і в конвенції ООН по захисту прав дитини, вказано,що діти не мають права працювати без дозволу з 14 років, і  ніхто не має працю використовувати працю дітей, запам’ятав, Буратіно?
Бур.- Запам’ятав, запам’ятав, а тепер, ну можна я вже побіжу!
Міл.- А куди ж це ти так поспішаєш?
Бур.- На поле Чудес, на якому я закопав свої  золоті монетки.
Міл.- Для чого ж ти їх закопав?
Бур.-Ви нічого не розумієте, з них виросте велике дерево, на якому замість листків будуть висіти монетки, тоді я зможу купити папі Карло куртку і азбуку.
Міл.-Дерево з золотими монетками, ще ніколи такого не бачив, мабуть піду з тобою подивитись.
Бур.-А ви монетки мої не заберете?
Міл.- Ні, я буду їх оберігати. Діти, а ви хочете піти з нами. Добре, а щоб нам веселіше було мандрувати, ми всі разом заспіваємо пісеньку, слова якої на екрані. Підіймайтесь зі своїх місць і повторюємо слова і рухи за нами.
Масовка. Куліса закривається
Крок за кроком ми вперед ідемо
І поле чудес ми разом знайдемо.
Крок за кроком стелиться догога
І вже близько наша перемога
Бур.-Здається я впізнаю цю місцевість. Ходімо нам туди. ( Біжать за куліси, завіса відкривається , декорації поля чудес, на сцену співаючи виходять Аліса і Кіт)
Ал.- Так, Базіліо, давай швидко шукай монетки, де той Буратіно їх закопав?
Кіт. –О ось тут, я знайшов, Алісо, мяв!
 Ал.-та швидше, швидше Базіліо, ти не на кота схожий,а на черепаху,  ну чого ти там так довго вовтузишся?
Кіт.- Аліса, я вже майже дістав їх, зачекай, мур-мяв, ти завжди мене підганяєш, в цьому ділі не потрібно квапитись!
Ал. –Базіліо, швидше воруши своїми котячими лапами, а то я чую, що хтось наближається
Кіт.- Все Алісо, дістав!!! Ой, розсипались!Мяв! 
Ал.- Так, годі тут м’явкати мені на нерви.Завжди з тобою одні проблеми.
 Кіт. Та, я маяяяв, та я…
Ал.- Швиденько тікаємо!
Кіт.- А як же монетки?
Ал. –Нічого , нам цього вистачить і не путайся заду мене, щоб не було як того разу!
Кіт.- А, що  було того разу? Я не пам’ятаю, мяв?
Ал.- Ти загубився від мене, ще й тре було тебе ще шукати!
Кіт.- Ну, ти ще довго будеш мені це згадувати, мур-мяв!
Ал.- Так, не м’явкай тут мені, бігом за мною, щоб нас ніхто не побачив!
Йдуть зі сцени, під мелодію, крадучись. На сцену виходять Буратіно і Міліціонер) 
Бур.- Ось  тут  я  закопав  свої золоті монетки, подивимося, як вони ростуть. Ой, пограбували, забрали, обікрали, що ж тепер буде, як я повернусь додому (починає плакати), ось тільки, пару монеток залишилось!
Міл. - Давай дітей поросимо про допомогу. Діти ,а ви допоможете нам, позбирати монетки, у кого сині кружечки в долоньках. Виходите до нас. Як вас звати?...Зараз ми вам зав’яжемо очі і ви повинні зібрати, ось ці монетки, переможе той, у кого монеток буде більше монеток! Приготувалися!? Почали!
Гра
Міл.-Молодці діти, Буратіно, бачиш як нам діти допомогли! І заспокойся , відшукаємо ми твої монетки.
Бур.- Справді?
Міл.- Так, проведемо дослідження, скажи мені, а хто тобі сказав закопати ці монетки?
Бур.- Лисиця Аліса і кіт Базіліо.
Міл.- Так, так, знайомі імена,  у нас у відділку, вже є на них кілька справ, а ти міг би їх впізнати?
Бур.- Ну, я незнаю.
Міл.- Діти,   ви ж зможете нам допомогти, вам вони відомі? Тоді проведемо впізнання. Уважно дивіться на все, що тут буде відбуватись, і як побачите наших злочинців, одразу кажіть мені, домовились?
Виступ Олімпії
Міл. Ну, що впізнали когось?
Бур. –Ні, їх  тут не було!
Міл.- Не засмучуйтесь, перейдемо до другого етапу нашого розслідування, складемо фотопортрети.
Бур.- Так, але  я боюся, що я один з цим не впораюсь!
Міл. –Діти, а ви нам допоможете, тоді, хто у нас з жовтими кружечками в долонях, прошу на сцену!
Фотопортрети-пазли
Міл.- Так, так, здається я вже їх десь бачив, ти сиди тут, а я  вирушаю на пошуки , але пообіцяй нікуди не йти, та не розмовляти з незнайомими людьми, тому, що це небезпечно. Діти, ви також – запамятайте, що не можна говорити з незнайомими на вулиця, відкривати двері, коли ти дома один, а батьки на роботі, не сідати у транспорт з незнайомцями, не вірити їхнім обіцянкам.
Бур.- Добре, добре, ми все зрозуміли.
Міл. – Тоді чекай на мене тут, а я швидко
Міл. Йде
Бур.-  Я вже так стомився за цілий день, спати хочеться. Нудно так сидіти.
Виходить Мальвіна
Мал.- Буратіно, так ось де ти,  а я всюди тебе шукаю!
Бур.- Потягуючись, о, Мальвіна, а ти чого тут!
Мал.- Я тут , тому, що тобі потрібно вчитись!
Бур.- Але зараз канікули, і ніхто не вчиться!
Мал.- Так, але це зовсім не означає, що потрібно цілий день байдикувати! Я тобі ось книжки, зошити, альбоми принесла, щоб трохи повчитися!
Бур.- Ну Мальвіна, ти знову за своє…
Мал. Так, так, адже канікули існують для того аби не лежати на дивані та дивитись телевізор, а  читати, писати, гратися з друзями, ходити у ліс в парк,  подивись яка на дворі осінь золота! На канікулах можна ходити до театру, в кіно, кататися на ковзанах в Льодовому клубі, гуляти у парку, ходити у зоопарк, канікули повині бути цікавими та корисними!Чи знаєш ти такі місця у  містя у Вінниці…
Бур.- Ні!
Мал.- Нічого, зараз я разом з дітьми тобі допоможу, на канікулах можна ходити у парк, театр, кіно, аквапарк, зоопарк, кататись на ковзанах відвідувати музеї, та ще багато цікавих, безпечних і корисних місць
Презентація (Кінотеатр, театр…)
Бур.- Ну добре, ти мене переконала! Тепер буду всебічно розвинений!
Ідуть зі сцени, а Кіт і Лисиця виходять.
Кіт.- Ой, якісь зошити!
Ал.- Це мабуть ця Заучка Мальвіна приходила, і навіщо вона з цими книжками тягається?
Кіт.- Так, я наприклад, жодної букви не знаю, але ж бачите який я розумний!
Ал.- І справді, книги нам не друзі. Кращий відпочинок, це розваги і танці.
Баз.- Так, так танцювати я люблю.
Ал.- Тоді потанцюємо, діти, а ви любите танцювати, тоді повторюйте усі рухи за нами.
(Масовка)
Ідуть зі сцени, виходять Мальвіна і Буратіно, Міліціонер
Міл.- Як добре, що я вас тут зустрів
Бур.- То як там розслідування?
Міл.- Йдучи по сліду Лисиці Аліси та Кота Базіліо, я знову повернувся на Поле чудес. Але тут нікого немає…Діти, а ви не бачили Лисиці та кота? Бачили? А куди вони пішли? Так, так, бачу їхні сліди, ще свіжі, я їх швидко наздожену. Чекайте, я  зараз повернуся.
 Іде
Бур.- А що ж нам робити, коли вони тут з’являться?
Мал. – Ну Буратіно, ти що зовсім нічого не знаєш?
Бур. – А що це по твоєму я маю знати?
Мал.- Якщо щось трапилось, потрібно звонити у відповідні служби!
Бур.- Служби, які такі служби???
Мал.- Ось послухай
1.Якщо пожежа сталася, ти часу вже не гай,
Скоріш тікай з будинку, й пожежних викликай! А це 101!
2.Коли злодій прокрався, чи бійка на дворі, 
то ти швиденько й правильно 102 враз набирай!
3. Коли ж потрібен лікар, чи сталася біда, в медичну допомогу ти набирай 103
4.Як чуєш витік газу, ти світло не вмикай, негайно із квартири, надвір ти вибігай, і 104 службу одразу набирай.
 А ви запам’ятали  діти, молодці!
Чути свисток Міліціонера. Музика погоні, вибігають кіт і Аліса, яких доганяє Міліціонер «Тримай злочинців» Бігають по сцені, Буратіно допомагає їх ловити.
Міл. Ну, що от ви попалися, голубчики!
Міл виводить Кота і Алісу!
Ал.Ой-ой-ой!
Баз.- Ну відпустіть, ми чесно більше не будемо!
Міл. _ А більше й не потрібно! Ви знаєте, що по кримінального кодексу України, стаття 190, ви цілковиті ШАХРАЇ!
Ал. Ми все віддамо, до останньої монетки!
Баз.-Пане міліціонер, ну будь ласка, ось, ось ваші монетки. Вони нам не потрібні.
Віддають гроші Буратіно
Бур. – Ой, мої монетки!!!
Мал.- Пане міліціонер, давайте їх відпустимо, обіцяю, що буду наглядати за ними!
Міл. – Відпустимо їх діти?...
Ал. - Дякую вам діти!
Баз.- Дякую, мур-мяв, ми  чесно пре чесно не будемо більше!
Міл. - А ви усі запам’ятайте, щоб канікули були веселі та безпечні:
-будьте уважними на дорогах;
-завжди  пам’ятайте та виконуйте правила дорожнього руху;
Бур.-памятайте, що діти не можуть працювати;
Мал.- Завжди, відпочивайте  безпечно, корисно та цікаво, ходити до театрів, кіно, гуляти в парку, кататись на ковзанах.
Ал.- Будьте чесними;
Баз.- та кмітливими;
Міл.- І тоді ваші канікули будуть веселими безпечними та незабутніми.
Пісня про канікули

 

Пізнавально - розважальна програма "Україна моя від "А" до "Я""

Електронна адреса Друкувати PDF

Сценарій розважальної ігрової програми

‘’Україна моя від А до Я’’

 

Виходить Оксана і співає пісню

 

Скажіть, ну в чім моя вина, що я така вродилася

Бо інколи моя краса, стає страшною силою

Чобіт мені надарував, Вакула нездогадливий

Та заміж без віночку я у вік не піду

 

Так, я вродлива ,молода, обличчя гарне ,стан стрункий

І очі чорні наче ніч, і голос звабливий такий

І придане у мене є, багата наречена я

Та заміж без віночку я у вік не піду

 

Як би не просили, як би не благали мене

Заміж без віночку не піду, хоч який той гарний жених

Як би не кохали ,як би не благали мене

Я лише за того піду, хто вінок мені принесе.

 

О: Доброго дня усім хто присутній у цій залі. Як ви, мабуть, здогадалися мене звати Оксана. Я справжня українська дівчина, яка до безтями любить свою рідну землю, свою батьківщину, Україну. Я як справжня українка вродлива, кмітлива, розумна. А подивіться скільки різного взуття надарував мені мій наречений Вакула (бере чемодан і показує різне взуття, яке там знаходиться). Тут і туфлі, і чобітки і навіть кросівки. Багата тепер наречена я. Та не взуття важливо мати україночка. Скажіть. А який головний оберіг повинна мати україночка?____(вінок)

            В народі існує така легенда.Якось шла дівчина по калину. Зустрів її парубок і каже : "Знімеш вінок - моя будеш". Не веліла матуся знімати віночок, та парубок гарний, говорив красиво, а ласкавий погляд зігрівав серце. Зняла дівчина віночок, а парубок перетворився на страшного лиходія і забрав її до себе. 
Тому кажуть, що вінок оберегіє від нечистої сили.

 

Віночок, як головний убір, дівчата плели із 12 живих квітів, кожна з яких була символом і оберегом: безсмертник - символ здоров'я, деревій - нескореності, барвінок - життя й безсмертя людської душі, цвіт вишні та яблуні - символ материнської відданості, калина - символ краси та дівочої вроди, любисток і волошка - відданості та вірності, ромашка - символ дівочої чистоти; ружа, мальва та півонія - віри, надії та любові; хміль (вусики) - символ гнучкості та розуму. Цвіт маку долучають у вінок ті дівчата, у чиїх родинах хтось загинув у боротьбі з ворогом. Мак - символ печалі і смутку. 
До віночка в'язали кольорові стрічки. Посередині світло-коричнева стрічка - символ землі-годувальниці, ліворуч і праворуч від неї дві жовті - символ сонця, за ними світло- і темно-зелена - символи живої природи, краси і юності. Далі синя й блакитна - символи води і неба. Потім з одного боку жовтогаряча - символ хліба, а з другого - фіолетова - символ розуму, потім малинова - символ щирості та рожева - символ багатства. По краях в'язали білі стрічки - символ чистоти. На лівій внизу вишивали Сонце, а на правій - Місяць. Ці солярні знаки були головними оберегами голови дівчини, а також оберігали косу дівчини від злого ока.

 

            Я сподіваюся, що сьогодні і у мене з вашою допомогою з’явиться справжній український віночок , багатий на різнобарвні яскраві стрічки.

А допоможуть мені в цьому команди, що присутні в цьому залі.

Це команда______________________________________

_____________________________________________

Запрошуємо команди на сцену.

Сьогодні в нашій конкурсній програмі яка називається «Україна моя від А до Я» учасники зможуть проявити і продемонструвати всі свої знання про рідну країну. За перемогу в кожному конкурсі ви будете отримувати яскраву кольорову стрічку, яку відразу зможете прикріпити до свого вінка. В якої команди буде більше стрічок у вінку та і стане переможцем нашої конкурсної програми «Україна моя від А до Я».

А оцінювати наш конкурс буде компетентне журі до складу якого входять______________________________________________________________________________________________________________________________

Команди готові, вболівальники готові. Тоді можемо давати старт початку наших конкурсів (звучать позивні)

 

Наш перший конкурс називається «Хто знання має, той мур зламає»

 

Це інтелектуальний конкурс на знання історії України. Я пропоную вам питання і 3 варіанти відповіді . Ви обираєте правильну відповідь. Відповідає та команда, яка першою підняла прапорець.

Отже , почали…

 

 

Просимо журі оголосити результати конкурсу «Хто знання має, той мур зламає»_______________________________________________________

 

Ми продовжуємо конкурсну програму «Україна моя від А до Я»

 

            Україна з давніх давен славиться своїми народними промислами. Завдяки літописам і пам’яткам, що дійшли до нас з доби Київської Русі відомо , що вже в той час існували такі промисли як різьблення по дереву, килимарство, ткацтво, гончарство, кераміка, вишивка. Одним із самих поширених ремесел було гончарство. Гончарство одне з найдавніших ремесел людини. Зародилось гончарство ще в кам’яному віці. Можна стверджувати, що ще до оволодіння людини вогнем вона почала формувати з глини предмети, потрібні для вжитку.

На території України сліди гончарства археологи датують 7-6 тисячоліттям до н.е. У різні історичні епохи її населення виготовляло всілякий посуд для приготування, зберігання і споживання страв (горщики, глечики, миски, макітри, ринки, тикви, барильця, куманці, кухлі тощо), а також обрядовий, зооморфний і антропоморфний посуд, архітектурно-будівельні вироби (цеглу, кахлі, черепицю, димарі).

Орнаменти на гончарних виробах мали також свою символіку: горизонтальні лінії або хвилясті із зигзагами — знак води. Наносились вони найчастіше на тому рівні, до якого наливали воду, що означало: хай ця посудина буде завжди повна. З гончарством пов'язано і виготовлення писанок з декоративним розписом, що утверджували культ сонця. Яйце символізувало зародження життя, джерело життя і всесвіту, служило оберегом.  Трикутник означав триступеневе життя, або три елементи — воду, повітря, вогонь, у християнській інтерпретації — святу трійцю. Ламані хрести, кола, павутиння, вітрячки, розетки — символи сонця — у християнстві набули смислу добробуту і щастя.

Квадратні хрести означали чотири сторони світу, у християнстві — символ перемоги над гріхом та смертю. Різноманітні крапочки — це небесні світила, у християнстві — сльози Божої Матері. Смерекові гілочки, сосонки, інші рослини — символи вічної юності, здоров'я, краси, буяння природи. Пшеничні колоски — побажання доброго врожаю. Рівні, хвилясті лінії, які переперізують писанку,— символи вічності та безконечності. До стародавніх мотивів додано рибу — символ Ісуса Христа і церкву — святість.

Ідею родючості здавна виражали рослинами та їх корінням, найчастіше це був священний хміль. Зображення пташиних крил символізували політ думки, голови лева — силу й відвагу.

З часом язичницькі символи у всіх видах давнього мистецтва втратили свій смисл оберегів і перетворились в орнаментовані мотиви .

Зараз ми спробуємо дещо відтворити традиції гончарства і проведемо наступний конкурс, який називається   «Діло майстра величає!»

Вам бадуть роздані тарілки і ви повинні за 5 хвилин намалювати на них символи про які я вам тільки що розповідала. Переможе та команда, яка найкраще розмалює і представить свій витвір. Оцінюватись цей конкурс буде у 2 бали. Отже почали…

Поки наші команди працюють ми з вами подивимося, художній номер, який підготували  ________________________________________

           

Наші учасники закінчили своє завдання, і зараз я запрошую одного учасника команди для представлення своєї тарілки. Команди відповідають, а журі виставляє оцінки. Отже нашому журі найбільше сподобалась тарілка команди_____________________ і вони отримали______ кількість балів.

Ми продовжуємо конкурсну програмуУкраїна моя від А до Я.

Україна одна з найбільших європейських держав. Її площа становить 603,7 тис. км. На її території проживає понад 110 національностей. Чисельність населення України становить близько 48 млн. чол., які населяють великі міста та малі містечка, села, селища. На заході вона межує із Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією і Молдовою, на півночі – з Білорусією, на північному сході та сході з Росією, а на півдні омивається Чорним та Азовським морями.  Адміністративна карта України складається із 24 областей та автономної республіки Крим.

Оголошується наступний конкурс”_______________________________”. Ми перевіримо, як ви знаєте адміністративні області України.

Обидві команди мають вишикуватися позаду сцени в колони. За моїм сигналом учасники команд повинні підбігати до планшетів, які розташовані на авансцені, прикріпити частину адміністративної карти на планшет та повернутися до команди. . Конкурс закінчується тоді, коли одна із команд складе карту. При оцінювані цього конкурсу, крім швидкості, враховується і якість виконання завдання.

Дякую. Прошу журі підвести підсумки цього конкурсу. Ось ще на одному  вінку зявилася стрічка.

Україна пройшла довгий тернистий шлях державотворення. Довгий час вона була під владою іноземних держав. І тоді знаходились люди, які хотіли відзначити свою країну, зробити її незалежною. Особливо прославилися у цій боротьбі українські козаки і  гетьмани. Та й в наш час таких людей, які працюють та своєю працею, возвеличують імя України, не бракує.

І ми переходимо до наступного конкурсу Чужих вивчай, своїх не забувай.

Капітанам команд на відео екрані буде показано по 6 фото видатних особистостей України різного періоду. Ваше завдання назвати прізвище людини зображеної на фото. Відповідь слід дати одразу. Кожна правильна відповідь це 1 бал.

Дякую прошу журі оцінити виступ капітанів. __________________________________________________________________

А ми продовжуємо нашу ігрову програму Україна моя від А до Я

Мова кожного народу неповторна і своя . Ми любимо свою українську мову. Називаємо її калиновою, солов’їною, барвінковою. Вона є державною мовою України, вражає своїм бездонним джерелом народної мудрості.

Наш наступний конкурс Народ скаже, як завяже .Командам я роздаю слова, з яких вони повинні скласти народні прислів’я, кожній команді потрібно скласти 3 прислівя. Зрозуміло?

Доки наші команди працюють, ми подивимося виступ, який підготували_______________________________________________________

Дякую, прошу журі оцінити знання народної мудрості наших команд._____________________________________________________

Українці славляться на весь світ своїми народними піснями. “Народні пісні для України -  все: і поезія, і історія, і батьківська могила. Пісні ці – народна історія, жива, яскрава, сповнена барв, істини… ” – говорив М. Лисенко.

Я оголошую наступний конкурс нашої ігрової програми _____________________________________________________________.

Кожна команда повинна прослухати свій уривок з усім відомої української пісні, назвати цю пісню і проспівати її . Оцінюватися буде: чи правильно вгадали пісню і чи змогли її гарно заспівати. Отож почали!

Прошу журі підвести підсумки цього конкурсу. _________________________________________________________________

А ми продовжуємо нашу конкурсну програму Україна моя від А до Я.

Я оголошую наступний конкурс Скриня таємниць.Кожній команді, по черзі буде виноситись скриня у якій лежить предмет, який має безпосереднє відношення до української держави. Ви повинні назвати цей предмет, якщо ви називаєте його з першої підказки, то отримуєте 1.5 бали, з другої підказки 1 бал, а з третьої 0.5 бала. Зрозуміло тоді розпочали.

Дякую, прошу журі сказати, хто переміг у цьому конкурсі, і хто отримує стрічку на свій вінок.____________________________________

Усім відомо, що українці спортивний і дужий народ. Так чи ні? Існують різні види спорту легка атлетика, плавання, футбол, баскетбол, гімнастика, важка атлетика та інші. А яких українських видатних спортсменів ви знаєте?( діти з залу відповідають). Так справді  спортсменів, які своїм імям прославляють нашу батьківщину багато, а давайте перевіримо, які спортивні наші команди.

Оголошується конкурс __________________________.

Кожен член команди повинен по черзі пройти через тунель, достати із скриньки папірець і назвати, який вид спорту на ній зображений. Переможе та команда, яка швидше виконає це завдання.

Отже, почали.

Дякую, перемогла у цьому конкурсі команда__________________________________________________________

Поки наші команди відпочивають ми перевіримо, чи є вболівальники у наших команд.

Живемо ми в Україні?

І пісні в нас соловїні ?

А лісів у нас багато?

А народ у нас завзятий?

В Україні завжди літо?

В нас найкращі в світі діти?

Чорноземів у нас мало?

В Україні люблять сало?

В Україні хлопці сильні?

В Україні люди вільні?

А дівчата у нас гарні?

А якщо сказать шикарні?

У нас люблять танцювати?

А вночі міцненько спати?

Оберіг у нас калина?

Всі ви любите Вкраїну?

А тепер давайте подивимося, яка команда отримала найбільше балів під час гри та вплела найбільше стрічок у свій вінок.

(Рахую стрічки разом із залом).

Отож привітаймо команду______________________________, котра вплела у свій вінок більше стрічок.

Для привітання та нагородження учасників та переможців гри я запрошую на сцену журі.

На цьому наша ігрова програма завершується. Я бажаю вам, щоб ваше життя було таким яскравим, як стрічки на цих вінках, а сумні і темні кольори зустрічалися, як на й  рідше.

Зростайте, діти,

На землі своїй,

Мов квітка рання

У дощі травневім.

Народові своєму

Вірністю служіть,

І знайте, що Вкраїни іншої

У нас немає!           

 

 

Ігрова програма "Моє захоплення - захоплення моїх друзів"

Електронна адреса Друкувати PDF

Сценарій ігрової  пізнавально - розважальної програми

Моє захоплення – захоплення моїх друзів.

 ( Звучать позивні, відкривається куліса, на сцену виходить ведуча)

В: Доброго дня! Вітаю всіх учасників нашої розважальної – ігрової програми. Ви знаходитися у віртуальній обсерваторії, яка має назву  “Зроби вибір”. У нашій обсерваторії ви маєте можливість не тільки ознайомитися із цікавими захопленнями, а й дізнаєтеся де в нашому місті знаходяться заклади в яких можна розвинути і реалізувати свої таланти. Сьогодні ми з вами помандруємо нашим рідним містом Вінниця І враховуючи те, що нам доведеться здолати відстань не в один кілометр, хоча і віртуальний, пропоную розпочати саме зараз!

Та з першу потрібно визначитися в яких саме місцях ми з вами побуваємо, але залишимо це на розсуд техніки...

Отже, ми починаємо подорож. І перше місце, яке ми відвідаємо (звучить мелодія і на екрані з’являється зображення бібліотеки) буде бібліотека. Які  бібліотеки нашого міста ви знаєте і відвідуєте? Тож яке захоплення пов’язане із бібліотекою – це читання.

 Отже , перше захоплення це читання книг.  Хоча багато хто вважає це захоплення не модним, на мою думку це не так.  Адже ні один перегляд фільму не зрівняється із читанням книги. Багато моїх знайомих прочитавши книгу, а потім переглянувши фільм по цій книзі були розчаровані, тому що читаючи ти можеш бути сам собі режисером. Та й люди, які багато читають набагато цікавіші в спілкуванні, більш ерудовані, мають багатий словниковий запас, завжди знайдуть цікаву тему для розмови, а також читання розвиває увагу.

А хто із вас любить читати книжки? А ви вважаєте себе уважними людьми? Зараз ми це перевіримо. Перед вами на екрані з’являться зашифровані афоризми, ви повинні їх прочитати, хто знає правильну відповідь піднімайте руку. ( 1.Бібліотека – магазин людських фантазій.2. Книга будить розум до читання і творчості). Добре, молодці, я бачу, що в нашому залі є люди які мають своїм  захопленням читання. Продовжуйте в тому ж дусі.

 

А ми продовжуємо нашу віртуальну подорож . І наступним місцем, яке ми відвідаємо( звучить мелодія і на екрані з’являється зображення кінотеатру) буде кінотеатр. Перед вами кінотеатр ім. М. Коцюбинського. А які кінотеатри є ще в нашому місті?

Отже, наступне захоплення, яке в наш час дуже популярне це кіно - манія. Як правило, люди які захоплюються кіно мають дуже бурхливу фантазію, хорошу пам’ять( вона розвивається під час переказу друзям цікавих сцен із нещодавно переглянутого фільму) і гарний словниковий запас. І прямо зараз ми перевіримо чи є у нас в залі люди які захоплюються кіно. І перевіряти ми будемо вашу фантазію. Ви повинні будете впізнати хто зображений на екрані. Я вам дам підказку – це відомі світові кінозірки. Увага на екран.

(На екрані зображені карикатури на відомих світових зірок).

Дуже добре , я бучу, що у нас в залі є справжні кіно мани, із бурхливою фантазією. А скажіть чи є в нас в залі люди які знають всі новинки у світі кіно? Зараз ми це перевіримо. Для цього ми об’єднаємося у дві команди, по рядам. Кожній команді по черзі буде показаний фрагмент із відомого кіно ви повинні його назвати. Увага на екран.

Отже, перемогла команда ________. Молодці продовжуйте в тому ж дусі. Але пам’ятайте, що всього повинно бути в міру, навіть захоплення кіно, щоб придуманий світ не замінив вам реальності і живого спілкування.

 

Наша віртуальна подорож продовжується. Як ви вважаєте, а чи можна вийшовши на вулицю проявити свій талант? (діти відповідають). Так можна в караоке на майдані. Отже, наступне місце де можна виявити свої таланти буде( звучить мелодія і на екрані з’являється зображення караоке на майдані) караоке на майдані.  Співати люблять майже усі і не обов’язково для цього потрібно їхати на передачу Караоке на майдані. Давайте прямо зараз спробуємо  заспівати пісню караоке, і за одно перевіримо можливо ще у когось із вас є задатки до такого захоплення як спів. Тож увага на екран.

(співає весь зал пісню караоке).

Молодці мені здається що у багатьох присутніх є таке захоплення як спів. І це дуже добре, адже люди які люблять співати мають веселу вдачу, головне не забувати де ти знаходишся під час виконання свого улюбленого хіта. Багато для кого вокал стає майбутньою професією, але звісно, що для того аби стати відомим співаком потрібно багато працювати. Ось наприклад Микола Басков, золотий голос Росії займався вокалом із 5 років, а наша відома співачка Анні Лорак із 6 років. А давайте прямо зараз подивимося на виступ професіонала у такому захоплені, як спів. Ця дівчинка займається вокалом із 4 років і вже стала переможцем Всеукраїнського конкурсу Кришталева зірка. Зустрічайте вихованку гуртка Браво, майбутню відому співачку________________, яка виконає для вас пісню __________________.

Дякуємо за такий гарний виступ, а якщо ви хочете також так гарно співати, не зволікайте, розвивайте своє захоплення.

 

А ми продовжуємо нашу подорож у світі захоплень. Останнім часом дуже популярним стало захоплення танцями. (на екрані з’являється напис) . Мабуть не потрібно довго розказувати, що таке танець.  

Існує дуже багато видів і форм танцю. Ось наприклад:

Народний танець — це яскраве вираження  творчості   і віддзеркалення традицій кожного народу .

Класичний танець є основою мистецтва балету, започаткованого наприкінці 16 ст., і вимагає спеціальної підготовки.

Естрадний танець має власну специфіку та підпорядкований завданням підтримки виступу певного естрадного співака.

Бальні танці - різновид танців із партнером, які танцюють як для задоволення на балах та вечірках, так і на танцювальних змаганнях.

А скажіть як ви вважаєте що танець дає людям? (Осанку, гнучкість, пластичність та інше)

Зараз танцюють майже усі , і зірки телебачення , і співаки , а чого вартий телевізійний проект Танцюють Усі. Я сподіваюся, що багато із вас також займаються танцями. А скажіть які танцювальні студії та колективи нашого міста ви знаєте? (діти називають). Сьогодні у цій залі присутні діти, для яких захоплення танцями переросло в улюблену справу, це вихованці ансамблю бального танцю Грація____________________________________.

Дякуємо нашим танцівникам. Якщо хтось із вас хоче також не просто так гарно танцювати, а ще й так гарно виглядати, не зволікайте, а розвивайте своє захоплення.

 

 А ми продовжуємо нашу подорож. На дворі весна, настав час нарешті знімати верхній одяг, саме в таку чудову пору з’являється ще більше бажання подобатися іншим і якось виділитися серед натовпу. Саме тому в  багатьох з’являється інтерес до моди. (на екрані зображення)

А які стилі одягу ви знаєте? (діловий або класичний, авангардний, спортивний або фольклорний). Саме ці стилі особливо підкреслюють нашу індивідуальність і є візиткою особистості.

Ось наприклад, люди що відають перевагу діловому або класичному стилю одягу – костюмам або комбінаціям з їх елементів, переважно чорного, білого та червоного кольорів, - мають задатки лідера і керівника.

Прихильники авангардного або фантазійного стилю – це прихильники плать, сарафанів, спідниць, блузок за участю різних кольорів ці люди творчі, мрійливі та демократичні.

Ті, хто полюбляє спортивний стиль одягу вільного крою, кофти, брюки та шорти, джинси – це люди організатори. Вони постійно перебувають у пошуку інформації.

Фольклорний стиль – це одяг з елементами традиційного народного костюму та елементами його кольорів – полюбляють цей стиль люди консервативні, люди свого слова і діла.

Підніміть будь ласка руку ті хто надає перевагу одягу білого кольору. Білий колір цікавить тих, хто прагне подобатися і бажає чарувати. Це колір миролюбної натури, прагнучої до згоди з тими, що оточують. Але якщо білого в гардеробі у людини дуже багато – це знак відчуття переваги, що розвивається.

А тепер підніміть руку ті, хто любить одягати одяг жовтого кольору. Хочете стати активнішим і більш товариським – виберіть жовтий. Ті, хто не боїться кидати виклик життю, люблять цей колір.

Підніміть руку ті, хто любить фіолетовий колір. Фіолетовий колір це колір людей вразливих і милосердних.

А хто любить червоний колір? Червоний колір видає фігуру амбітну, імпульсивну і легко збудливу. Червоний обирають сміливці з лідерськими якостями.

У кого в гардеробі переважає оранжевий колір? Оранжевий колір говорить про цілеспрямованість, нетерплячість і величезний запас енергії. Для занять спортом краще надягати оранжеве.

А хто полюбляє зелений колір? Якщо ж ви все частіше стали купувати обновки зеленого кольору – це свідоцтво того, що ви чутливі і обережні – вважаєте за краще спостерігати, а не діяти

 

Люди, в гардеробе у которых больше всего вещей светло-голубых тонов – как правило – творческие личности, они чувствительны, впечатлительны и мечтают жить в атмосфере умиротворенности. Такие натуры стараются избегать конфликтов и мирно со всеми уживаться. 

Сильные, умные и независимые люди с развитым чувством ответственности чаще всего надевают одежду темно-синих тонов. Кстати, если вы хотите развить в себе какие-либо качества, цветотерапевты советуют надевать одежду нужных оттенков. Цвет изменяет психо-эмоциональное состояние человека.
Если же вы все чаще стали покупать обновки зеленого цвета – это свидетельство того, что вы чувствительны и осторожны – предпочитаете наблюдать, а не действовать. 
Черный цвет – знак противоречивых натур. Если вы время от времени надеваете одежду черного цвета – ваш выбор говорит о том, что вы стремитесь дисциплинировать себя и создать имидж авторитетного человека. Кстати, заметила, если все время обходиться черным и серым – настроение – хочешь не хочешь – падает. 
В идеале человек должен дружить со всеми цветами радуги. Если же вы стесняетесь носить яркие тона, то можно найти компромисс – выберите какой-нибудь яркий аксессуар – платок или ремень. Кстати, если уж вы совсем не можете представить себя в выразительно ярком, то можно надеть красное белье под верхнюю одежду. Психологи говорят, что так вы почувствуете себя гораздо уверенней. 
Як бачите стилів одягу є багато, обирати вам. Що ж робити, коли вас запросили на вечірку чи випускний бал ? А з вибором вам допоможе клуб моделювання та конструювання одягуОксамит .

Наша подорож продовжується. І мені хотілося б з вами проговорити про ще одне захоплення яке не просто є дуже цікавим, а ще й дуже корисним для здоров’я, як ви мабуть здогадалися це захоплення спортом. Тож я сподіваюся, що у нас в залі є спортивні люди. А які спортивні секції та  клуби нашого міста вам відомі? (діти відповідають) А чи є в залі такі хлопці які б хотіли довести усім, що вони найсильніші? Піднімайтеся на сцену. (Гра з армреслінгу). Молодці. Але сильні руки це ще не все. Справжній спортсмен повинен мати справжню силу духу. У нас в місті існують такі спортивні секції, які крім фізичної сили розвивають ще й внутрішню силу. І прямо зараз я пропоную подивитися вам на виступ дітей, які займаються тейквандо.

Подивившись на цей виступ я розумію значення приказки В здоровому тілі – здоровий дух. (висновок)

 Отже ми сьогодні з вами поговорили про різні захоплення. Давайте пригадаємо разом чим може захоплюватися сучасна молодь. Можна захоплюватися читанням, захоплюватися кіно, співом, танцями, модою, спортом. Насправді існує ще дуже багато різних захоплень про які ми не сказали –це і захоплення живописом, поезією, можна полюбляти вишивати, готувати, в'язати та ще багато – багато чим. Обирати вам .

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        

 

 


Сторінка 1 з 2

Статистика

Переглядів змісту : 490258