Вінницький міський палац дітей та юнацтва ім. Л.Ратушної

Життєдайної творчості сила

  • Збільшення розміру шрифта
  • Звичайний розмір шрифта
  • Зменшити розмір шрифта
Home Відділи Палацу Організаційно-масовий Для учнів середнього шкільного віку Сценарій правової ігрової програми "Абетка прав дитини"

Сценарій правової ігрової програми "Абетка прав дитини"

Електронна адреса Друкувати PDF


Звучить музика. Співаючи пісню на сцену виходить кіт Матроскін

Пісня:

Як змінилося наше життя, все цікавим й яскравим стало,

Ноутбук, телефон і айфон, як вони вже мене дістали,

Хочу жити спокійно й тихо я, вчити молодь, як в світі жити,

Бо професорські маю я знання, й можу я вас всього навчити.

Всі права про дітей розкажу, і навчу як у світі жити,

Кіт Матроскін мене так зовуть, і люблю я з дітьми дружити.

Як же добре, що всі сюди прийшли, я так радий усіх зустріти,

Про дитячі права розкажу, бо дитина це має знати!

Кіт.- Я кіт Матроскін, із Простоквашино, може чули про такого?

Так, так, щось я так зголоднів… Ой, чую запах ковбаси, як смачно пахне!

Виходить хлопчик Федір з бутербродом в руках.

Кіт.- Не правильно ви, молодий чоловіче, бутерброд їсте.

Ви   ковбасою доверху тримаєте,

а потрібно донизу - так набагато смачніше!

Фед.- А звідки ви знаєте, що так смачніше?

Кіт.- Та я багато чого знаю… Вчився колись я добре…

Професором  був, а тепер на пенсії я, молодшим буду свої знання передавати.

До речі, звуть мене Професор Кіт Матроскін , а тебе як звати?

Фед.- А мене  - дядько Федір!

Кіт.- Дядько Федір…..   Дивне у тебе якесь ім’я?

І чому дядько, ти ще ж маленький, щоб дядечком бути?

Фед.- Не  знаю, мене так і в школі і в дворі називають….  Та й я уже звик.

Кіт.- Як це звик?!  А ти що не  знаєш, що у ст.7 Конвенції ООН

про права дитини вказано, що кожен має право на  своє ім’я та право

на отримання громадянства. Діти, а у вас є свої імена?

Тоді на рахунок 1- називають свої імена

хлопчики, на рахунок 2- дівчатка, а на рахунок 3- усі разом.

Отож - 1, 2, 3. Ось чуєш, дядько Федір, які красиві імена у дітей, 

а у тебе не ім’я,  а  прізвисько виходить, а це не правильно!

Фед.- Ні, про Конвенцію ООН я ніколи не чув. Що це таке?

Кіт.- Конвенція ООН - це державний документ,угода між країнами, 

в якому в казано,що уряд кожної країни має дбати про права  дітей.

А якщо твої права порушуються, ти можеш зателефонувати у службу довіри для дітей.

У нашому місті дієвим є ось такий номер ____________.  

А ще можна звернутись до свого шкільного омбудсмена.

(представити шкільного омбудсмена) Діти, а ви знаєте, хто такий омбудсмен?

Омбудсмен – це дитина, учень, який захищає права дітей.

Фед.- А мені розкажете про всі ці права дитини?

Кіт.- Звичайно розкажу, та і нашим дітям теж слід знати свої права. Так, тоді 

бери ручку, зошит і записуй!Отож, відповідно до міжнародного законодавства…

Голос за сценою: "Ой-йо-йой!"

Кіт- Федір, а ну не перебивай мене!

Фед.- Це не я!!!

Кіт.- Тоді продовжимо. Отож, відповідно, до міжнародного законодавства…

На сцену вибігає під музику колобок, бігає по сцені і кричить:

Кол - Рятуйте, хто-небудь, допоможіть, аааа!

Кіт.- Так, ану тихіше, чого репетуєш, не бачиш, що в нас тут важлива справа!

Ну хіба так можна працювати: ні спокою, ні тиші…

І, взагалі, ти хто такий, і чого це ти так кричиш, що мої тендітні барабанні

перетинки ледь не луснули?

Кол.- Я , я  Колобок. В кричу я тому, що мене з’їсти хотіли, от я й тікав!

Фед.- А від кого це ти тікав, і куди тікав?

Кол.- Та лисиця – Сестриця хотіла мною посмакувати.

Кіт.- А може ти бешкетував, та й тікав від неї, а нас ти обманюєш?

Кол.- Я чесно- пречесно нічого поганого не робив, просто ішов собі лісом,

а вона мене хвать- і все. Я їй і пісеньку хотів заспівати,

а вона все одно за своє: «З’їм та й з’їм»

Кіт.- Так, так. Виходить, що Лисиця порушує права Колобка на життя,

а так робити не можна. А ви, діти, також запам’ятайте, що кожна дитина,

має право на життя, і ніхто не має права його відібрати.

А щоб не трапилось біди, ви завжди повинні бути обачними,

дотримуватись правил дорожнього руху,

не спілкуватись з незнайомими людьми,

не гуляти без супроводу дорослих.

Фед.- Колобок, а що ж  ти тепер будеш робити?

Кол.- Додому я повернуся, до діда і баби, а то лихо самому по лісі блукати.  

Тільки от я не знаю, де їх шукати, в який бік іти?...

Кіт.- Не хвилюйся, ми тобі допоможемо, і карту складемо!

Гра з пазлами

Кол.- Дякую вам друзі , до побачення, покотився я далі! (Йде зі сцени)

Кіт.-Так, Федько, бачиш, що могло трапитись, якщо не слухатись рідних і тікати з дому.

А ви, діти, також запам’ятайте,

що життя - це дорогоцінний скарб, який потрібно берегти!

Фед.- Так, так, я усе запам’ятав!

Кіт.- Ти краще записуй,  а я потім усе перевірю! Отож, на чому я зупинився?

А згадав… відповідно, до міжнародного законодавства ...

Чути плач.

КіТ.- Ну, що знов у трапилося? Що за дивні звуки?

Фед.- Здається хтось плаче, але  хто?

Кіт.- А ну, підемо подивимось.

( Ідуть за куліси а на сцену, співаючи пісню 

виходить дівчинка  з казки  «Дванадцять місяців» )

Як же холодно у лісі, сумно страшно тут одній,

Але виконати мушу, те, що мачуха велить,

Все життя своє працюю, шию, мию і печу,

Чиню одяг, прибираю, все що скажуть я роблю.

Таке життя моє важке, та я не скаржуся нікому і ніде,

Роблю що скажуть і виконую усе,

Таке життя моє важке.

Мачуха мене послала, щоб підсніжники знайти,

Ось і я шукаю квіти, щоб додому принести,

Я вже весь ліс обходила, квітів тут я не знайшла,

Без  підсніжників додому,не пустить мачуха моя.

(Виходять Кіт і Федір)

Кіт.-Так, так, і хто тут у нас плаче?

Дів.- Я, я,…плачу!

Фед.- Не плач дівчинко, краще розкажи, що з тобою трапилось!

Дів.- Мачуха мене послала за підсніжниками, і сказала,

що коли я їх не назбираю, то не пустить мене додому.

От і я блукаю по лісі, і не знаю, що ж мені робити!

Кіт.- Підсніжники, так, де ж зараз у цю пору підсніжникам взятися?!  

Може їй краще грибів назбирати?

Дів.- Ні, вона тоді зовсім мене вижене з дому!

Кіт.- Як це вижене, кожна дитина, відповідно до Конвенції ООН про права дитини,

має право на захист  держави, від будь якого негативного ставлення

та захист від використання дитячої праці, яка може бути шкідливою для здоров’я,

освіти чи розвитку.

Дів.- В нашій казці про Конвенцію ООН, ніхто не чув…

Фед.- І як же ми можемо їй допомогти?

Кіт.- Здається, я знаю! Зараз я попрошу вийти до мене на сцену 5 дітей,

у кого в долоньках є сині  паперові кружечки.

Ваше завдання – розмалювати ось ці підсніжники для нашої дівчинки.

 Масовка «Малюємо сонце»

К: А поки наші художники малюють, я пропоную  вам також помалювати,

але разом зі мною під веселу пісеньку. Повторюйте за мною усі рухи. 

(музика)

К: А тепер давайте подивимось, які малюнки вийшли у наших команд.

(перевіряють) Молодці, сідайте на свої місця.

Дів.- Ой, які гарні підсніжники!Я врятована!

Дякую вам діти, а тепер мушу бігти додому!

Кіт.- Але запам’ятай,  жодна дитина не повинна бути скривджена, чи зневажена;

кожна дитина має право на достатній життєвий рівень,

тому, якщо тебе будуть ображати,

одразу дзвони у службу довіри для дітей, а це ___________ . Запам’ятайте!

Фед.- Або звернись до свого шкільного омбудсмена.

Школа №_________________________________________

Дів.- Спасибі  вам! До побачення!

Кіт.- Так, цікавий у нас день сьогодні виходить Федір, спочатку Колобок,

потім ця дівчинка… Але ми відійшли від теми!

Фед.- Професоре Матроскін, а можна ми трохи відпочинемо, зробимо перерву,

пограємося, порозважаємося?...  

Адже кожна дитина, має право на відпочинок, дозвілля та гру!

Кіт.- Так, так, бачу Федю, ти гарний учень, й одразу все на льоту схоплюєш.  

Ну, що ж, тоді будемо розважатися і веселитися, підіймайтеся зі своїх місць

і повторюйте усі рухи за нами

Масовка(«Опа-опа»)

Кіт.- Молодці, сідайте, і запам’ятайте: діти мають право відпочивати,

займатися улюбленою справою, як це зараз там у вас називається «хоббі»,

і захоплення можуть бути різними. Я, наприклад, хрестиком люблю вишивати.

Діти, а давайте подумаємо, чим  корисним, ще можна займатися…

-         Як тебе звати? Чим ти любиш займатись?(опитування)

-         Так, діти а ви спортом займаєтесь, а зараз ми це перевіримо…

Гра з м’ячами

 Кіт.- Так, молодці сідайте на свої місця, і запам’ятайте,відпочинок,

повинен бути корисним та цікавим, і приносити задоволення!

Лунає голос за кулісами: " Один, два, три чотири,п’ять, я іду тебе шукати!"

 (Виходить дівчинка Маша)

Маш.- Ну, Мішка, тримайся…. Зараз я тебе знайду! Я іду, іду…знайшла, ой, це не Мішка.  

А Мішки ви тут не бачили?

Кіт.- Мішки?!  Якого, такого Мішки?

Маш.-  Ну, Мішки…,  такого великого,  коричневого, мед він,  мед любить і спати взимку,

я з ним в піжмурки граю, щоб мені веселіше було!

Фед.- Ти з ведмедем в піжмурки граєш? Ти ж маленька дівчинка?

Маш.- Так він добрий. Мені з ним, весело. Я постійно з ним граюся!

Фед. –Граєшся? 

Кіт.- А в школу ти ходиш?

Маша. – Ні, мені й  так весело, навіщо мені в школу?

Кіт.- Щоб вчитися! Так усі діти роблять: вчаться у школі.

Адже кожна дитина має право на освіту, та турботу з боку дорослих!

Фед.- То ти й рахувати не вмієш? ( Маша засмучується)

Кіт.- Зараз ми тебе навчимо, правда діти?

 (Гра, числа)

Хто у нас із жовтими кружечками, прошу на сцену! Ви повинні, підбігати до мішка,

в якому в нас знаходяться числа, витягаєте одне число,

а потім повертаєтесь назад і стаєте  в ряд по порядку зростання номерів.

Перша цифра повинна розміщуватися з правого боку.  Приготувалися, почали!

(звучить мелодія)

Так, а давайте ж перевіримо, чи в правильному порядку склали  числа діти.

Усе правильно! Усі молодці, сідайте по місцях. Машенька, ти уважно дивилась .

Всі цифри вивчила?

Маш.- Так, так, я  запам’ятала.  Я, навіть, можу сама порахувати - 1, 2, 3, 4…

Фед.- Так, все правильно, діти, бачите, як ви допомогли Маші числа запам’ятати!

Маш- Хоча чисел я не знала, але Мішка мені завжди багато казок читав, і я всі казки знаю!

Кіт.- Це добре, наші діти також казки  знають. Знаєте чи ні?

Зараз ми це перевіримо. Отож, я вам зачитую уривок із казки,

а ви кажете мені, що то за казка.  Отож слухайте:


1. На городі, що за черга

Дід і баба тут стоїть.

Тягнуть щось перед собою

І не витягнуть ніяк.

(Ріпка)

2. Ти впізнаєш вмить її

Одяг весь у попелі

Мачуха все лається

Сестри насміхаються.

(Попелюшка)

3. Маленьке, сіреньке,

Біди наробило:

Щось біле, кругленьке,

Хвостиком розбило.

Сумує і плаче бабуся,

Дідусь витирає сльозу,

А курочка кудкудаче:

«Я вам золоте знесу.»

(Курочка Ряба)

4.В’ється річка невеличка

Хлопчик у човні сидить.

З берега матуся кличе,

Щоб обідом пригостить.

І вгадать цього героя

Справа зовсім не складна.

Казка ця усім відома

 І про кого ж це вона?

( Про Івасика Телесика)

5.Хто кругленький і смачненький,

Із віконця скік та скік.

Втік від баби та від діда

До лисички на язик?

(Колобок)


Кіт.- Так. Діти – молодці. Мабуть, багато читають. І це правильно,

адже кожна дитина має право на інформацію!

Маш.- А мені їх Мішка читає, бо у мене немає батьків!

Фед.- Нічого, не засмучуйся, адже Мішка піклується про тебе і любить тебе!

Кіт.- Так, кожна дитина має право на любов та піклування батьків,

якщо їх немає, то це родичі, чи громадяни держави.

Інтереси дітей, є першочерговими!

Маша пчихає.

Фед.- Ой, певне ти захворіла, і тобі потрібно лікуватися!

Кіт.- А  дитина має право на медичну допомогу.

Кіт.- Так, так! А ви  запам’ятайте:  діти - це маленькі люди,

які мають свої права та обов’язки! А обов’язки ваші такі:

поважати і любити своє оточення, поважати близьких і друзів,

дотримуватись режиму харчування, сумлінно навчатись,

дотримуватись правил моральної етики, не ображати і не принижувати

оточуючих, з повагою ставитись до людей, які піклуються про тебе!

Фед.- Так,  професор Матроскін,  завдяки тобі, та казковим героям,

я дізнався багато цікавого!

Музика, виходять усі герої

Кіт.- Тоді давайте, ще раз пригадаємо, які ж ми сьогодні права дитини розглянули.

Увага на екран:

- Кожна дитина має право на власне ім’я, право на життя;

Кол.-  має право на захист від насильства та експлуатації дитячої праці;

Дів.-  право на достойний життєвий рівень, право на любов і піклування батьків;

Фед.- право на відпочинок та дозвілля, право на освіту, право на інформацію; 

 Маш- право на медичну допомогу, корисне та якісне харчування, 

допомогу і турботу з боку дорослих.

Кіт.- І не забувайте, що у вашій школі працюють шкільні омбудсмени,

до яких ви можете звернутись у разі порушення ваших прав.  І це ________________________________________  ,

або  ви можете зателефонувати у службу довіри для дітей за номером___________

Фед.- Ажде ви заслуговуєте на щасливе дитинство!!!  

Фінальна пісня

 

 

 

 

 

Останнє оновлення на Вівторок, 18 вересня 2012 17:57  

Статистика

Переглядів змісту : 490268